Op het moment dat de economie opnieuw lijkt op te trekken is reclame maken van het grootste belang. Een bedrijf en zijn producten moeten nu eenmaal gezien en gehoord worden. Daar schort het bij de KMO’s evenwel nogal eens aan. Sign-A-Rama probeert daar iets aan te doen. Wesley van de Walle en Luc de Moor trekken de boer op met allerlei producten die de herkenbaarheid van een bedrijf moeten versterken.
Sign-A-Rama opereert vanuit Wijnegem. Het bedrijf maakt als franchise-operatie deel uit van een Amerikaanse groep die 25 jaar ervaring heeft in reclame en belettering. “Wij leerden Sign-A-Rama zo’n 7 jaar geleden kennen tijdens een franchisebeurs en dachten dat dit het moment was om als reclame-adviseurs het initiatief in handen te nemen. Het loopt vandaag uitstekend. Er is meer vertrouwen in de markt en de ondernemingen investeren in reclame.”
Herkenbaarheid gaat dan in eerste instantie om belettering. Je moet een bedrijf nu eenmaal vinden. Sign-A-Rama adviseert zijn klanten in eerste instantie hoe en wat en werkt ontwerpen uit. Digitale technologie, zowel als drukken of graveren worden voorgesteld.
Maar het gaat hem niet enkel om gevelbelettering. “Wij hebben een breed arsenaal aan producten. Wij doen zowel beurspresentaties, vlaggen en spandoeken, displays, textielbedrukking, bewegwijzering als reclamezuilen, lichtpanelen, projectborden als logomatten.” Sign-A-Rama zette enkele tijd terug zijn bedrijfskledij in de markt: t-shirts, fleeces en sweatshirts die bekleed zijn met de logo van een firma.
Sign-A-Rama werkt vandaag met vier mensen vanuit een businesscenter in Wijnegem waar tot 60% van de opdrachten uitgevoerd worden. Daarnaast worden ook onderaannemers ingeschakeld. “Wij hebben het vandaag ontzettend druk. Wij doen verschillende rebrandingcampagnes. Zo voor Thermofisher bv.”