Oona werd opgericht in 2003 en focust onder andere op content creatie, sociale media, PR, media en influencer marketing. Het bedrijf heeft kantoren in Antwerpen en Amsterdam.
In 2015 startte Shanice bij oona. Vier jaar later, in 2019, werd Shanice associate partner, een erkenning voor haar groeiende impact binnen de organisatie. Na jarenlang gebouwd te hebben aan internationale merken zoals Nike, Pepsico en Levi’s, verschoof haar focus naar business development. Zo was ze onder andere verantwoordelijk voor het winnen van strategische pitches van Zalando en Gucci.
Nu richt Shanice zich als partner mee op de toekomst van oona. Zo werkt ze nauw samen met Werner De Smet, CEO en medeoprichter van oona, aan de internationale groeistrategie van de organisatie.
“Als community-first agency wil oona een alternatief zijn voor de klassieke bureaus”, zegt Shanice. “Klassieke bureaus richten zich nog te veel op het kopen van bereik. De toekomst is net aan merken met sterke communities, en die bouw je met een mix van organische en betaalde content.”
“Op haar 31ste is Shanice niet alleen een jonge vrouw op een managementpositie, maar ook een boegbeeld van een nieuwe generatie ondernemers”, zegt Werner De Smet. “Ze weet wat populair is, heeft een sterk moreel kompas en is buitengewoon gedreven. Haar mindset weerspiegelt de cultuur binnen oona, waar ondernemerschap, creativiteit en inspiratie uit het leven buiten het werk centraal staan.”