ANTWERPEN – Het Vlaams Agentschap voor Innoveren en Ondernemen (VLAIO) is op de Antwerpse Groenplaats neergestreken met de roadshow Ondernemers ondernemen voor iedereen. Via een fotobox-installatie kunnen voorbijgangers er kennismaken met zo’n 90 ondernemers, waarvan 13 ondernemingen uit Antwerpen en omstreken.
Uit onderzoek blijkt dat het imago van Vlaamse ondernemers aan de lage kant is in vergelijking met dat van ondernemers uit omringende landen. Om de appreciatie van het grote publiek voor ondernemen en ondernemers te verhogen, organiseert VLAIO, met de steun van Flanders DC, Voka en Unizo, een Vlaamse roadshow in negen Vlaamse centrumsteden. Van 4 tot en met 9 maart is Antwerpen aan de beurt.
Op de Groenplaats wordt een fotobox-installatie geplaatst die de klok rond gratis te bezoeken is. Op een minipodium met een diameter van zo’n 15 meter worden portretten getoond van ondernemers en hun zaak, van groot tot klein. In elke stad worden lokale ondernemingen extra in de verf gezet. Je ontdekt wat hun positieve impact op hun eigen leefwereld is en op de maatschappij in het algemeen.
Zo worden de Antwerpse ondernemingen Froy & Dind, Marbles, Color Navigator, Charlie Magazine, Tutu Chic, Bagaar, Lies Mertens, Chez Claire en Studio Wasabi er uitgelicht, net als Proviron uit Hemiksem, Personal Training Hanna Mariën uit Borsbeek, Novosanis uit Wijnegem en De Proeverij uit Zandhoven.