Het reisbedrijf Connections heeft een biezonder leuke winkel geopend op De Wapper in Antwerpen. Je kunt er met een 3D-bril een heuse 3D-reis maken en een unieke ervaring meemaken. Connections is een volwaardig Belgisch reisbedrijf dat al van oudsher gevestigd was op de Antwerpse Schoenmarkt. Bij het verdwijnen van de Free Record Shop op De Wapper heeft Connections niet geaarzeld om die onbetwist attraktieve locatie over te nemen.
Wie ooit student was of avontuurlijk op reis wilde kent Connections. Het reisbedrijf was aanvankelijk sterk gespecialiseerd in de verkoop van goedkope vliegtuigtickets. Na de loskoppeling van het Amerikaanse moederbedrijf Usit World zette Ronny Bayens bij het reisbedrijf de focus op de zelfbewuste, onafhankelijke reiziger. Usit World was in de bange sfeer van 9/11 in financiële moeilijkheden gekomen. Bayens aarzelde niet om de Belgische vestiging los te haken uit het juridisch kluwen en ging verder.
In 30 travel shops verspreid over het Nederlandstalige en Franstalige landsgedeelte, bieden ervaren
bestemmingsspecialisten nu advies bij de reservering van voordelige vliegtickets, individuele rondreizen en reizen op maat. Connections heeft ook een contact center, een online travel afdeling, een groepsdienst en een B2B team. In 10 travel shops en via de webshop kan je tevens kiezen uit een breed gamma aan reisaccessoires.
Op De Wapper heeft Connections nu een meer dan 300m² groot reismekka geopend, verspreid over 3 verdiepingen.
Ronny Bayens, oprichter Connections: “Antwerpen is een zeer belangrijke stad met een groot aantal believers, ambassadeurs die ons merk een warm hart toedragen. Met de opening van onze Travel Store op de Schoenmarkt hadden we reeds een toplocatie, maar toen we hoorden dat het gebouw op de Wapper beschikbaar werd, hebben we geen seconde geaarzeld om te verhuizen. Op deze nieuwe locatie, in het hart van de stad, zijn we nog beter bereikbaar. Bovendien maakt de unieke shoppingervaring de drempel om binnen te springen ontzettend klein.
Frank Bosteels, product manager: “Dit voorjaar lanceerden we in Hasselt onze eerste “concept store”: een travel shop waar de klant wordt ondergedompeld in de verschillende Connections-reisbelevingen. Deze concept store werd volledig aangekleed en ingericht in de thematiek van Azië. Wanneer de klanten binnenstappen, worden ze meteen in de sfeer van hun volgende bestemming gedompeld en laten ze zich extra inspireren. Voor de USA werd een echte ‘American diner’ gebouwd en klanten die naar Thailand of Vietnam lonken, worden verwelkomd in een typisch Aziatisch decor. Tijdens de drie maanden lange testfase, noteerde de reisorganisatie een spectaculaire toename van het aantal bezoekers én van de omzet. “
In de Antwerpse shop werd er naast de USA en Azië-corners ook een Afrikaanse setting neergepoot alsook een beach corner. Naar analogie met de Hasseltse shop, zijn ook hier de typische desks verdwenen. De reisconsulenten vergezellen de klanten naar de gepaste locatie en doen het nodige opzoekingswerk of maken de reservatie met de hulp van een laptop computer. In de shop vind je tevens een breed gamma ‘travel essentials’, onmisbare reisartikelen voor elke bestemming zoals bvb een TSA slot voor je reis naar de States, muggenmelk voor een exotische reis of multi-landen stroomadaptors maar ook reisgidsen en -koffers.
Voor een echte reisbeleving heeft Connections een beroep gedaan op technologische innovatie. De bezoekers kunnen in de shop met een 3D-bril een virtuele wandeling door New York maken. Je waant je echt in de straten van The Big Apple. De marktleider van city trips naar New York stuurde eerder dit jaar de Vlaamse start-up Yondr ter plekke om 360° opnamen te maken vanuit een helikopter, vanaf het Rockefeller Center of temidden van Times Square… “Met de VR bril heb je echt het gevoel dat je op de bestemming bent. Dit haalt de laatste aarzelingen om een trip naar NYC te boeken bij de klanten weg”, aldus Bosteels.
Ronny Bayens: “Terwijl de consument zich vroeger naar een reiskantoor begaf om zijn vakantie te kiezen, is hij vandaag al uitvoerig op het web gaan neuzen en heeft hij zijn keuze al voor 85% gemaakt. In het reiskantoor worden de laatste vragen gesteld en de reservatie geformaliseerd». Met dit nieuwe winkelconcept, uniek in Europa, gaat Connections met een gerust gemoed de concurrentie met on-line reisaanbieders aan.”