Live the World ontstond in 2020. Ondernemers Joris Vanherp en Zoë Vets vonden elkaar in een missie om een gebruiksvriendelijk reisplanningsplatform te ontwikkelen dat ook content en tips voorschotelt op basis van persoonlijke interesses, en niet – in tegenstelling tot de populaire reiswebsites vandaag – op basis van reclame. Reizigers die zelf hun vakanties plannen, langzamer willen reizen, en op zoek zijn naar lokale en authentieke ervaringen, vinden in Live the World hun reispartner.
Platform wordt betalend
Live the World bundelt meer dan 300 binnenlandse activiteiten, waarvan meer dan 200 activiteiten corona-proof. Met de 300.000 euro pre-seed financiering zet Live the World een belangrijke volgende stap. Het platform wordt betalend: de gebruiker betaalt eenmalig voor toegang tot één bestemming binnen de applicatie of neemt voor enkele euro’s per maand een abonnement voor onbeperkte toegang tot alle bestemmingen.
Zoë Vets verklaart de switch naar betalend: “Wij willen onze belofte dat we 100 procent onafhankelijk zijn, ook hard maken. In tegenstelling tot de meeste reiswebsites, gaat Live the World nooit bepaalde tours of activiteiten pushen, aangezien we geen commissies ontvangen. De combinatie van lokale en relevante ervaringen met een indrukwekkend maar gemakkelijk te gebruiken platform, zorgt ervoor dat onze gebruikers krijgen wat ze zoeken.”
Groeiplannen x3
Met het geld dat is opgehaald tijdens deze financieringsronde, is de start-up van plan zich te concentreren op groei in drie kerngebieden: de ontwikkeling op content over nieuwe landen, de ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten en het uitbouwen van een marketingstrategie.