ANTWERPEN – Barnyard, één van de servicebedrijven van Duval Union, bestaat niet meer. Of toch niet onder die naam. Het Antwerpse reclamebureau groeide de voorbije twee jaar in sneltempo uit tot een volwaardig creatief agentschap en gaat nu als Engaged verder met een nieuw verhaal.
Barnyard ging in 2012 van start als Digital Production Agency maar groeide intussen uit tot een volwaardig Creative Agency. Door die evolutie ziet het reclamebureau de tijd rijp om vanuit haar eigen sterktes met een nieuw verhaal naar buiten te komen. Die legt de focus op social engagement, (digitale) brand activaties en experience marketing.
“Merken hebben het alsmaar moeilijker om gezien en onthouden te worden. Daarom hebben we ons stilaan meer en meer gespecialiseerd in thumb-stopping social ad creaties, engagement gedreven formats en innovatieve merkbelevingen”, zegt Wim Segers, zaakvoerder en creatief directeur Engaged. “Op die expertise deed 20th Century Fox & Warner Bros Belgium, Nokia Mobile en KBC al een beroep. Ook voor de Nationale Loterij mochten we een social awareness campagne voor de Nieuwe Lotto uitwerken. Een succes, met als kers op de taart een inzending voor de MIXX Awards.”
Ook op de kar van de groeiende experience marketing trend wordt gesprongen. “We willen een verschil maken met vernieuwende integraties tussen social en digital in offline belevingen. Zo trachten we de experience te vergroten en ook mensen die niet ter plaatse zijn mee te trekken in het verhaal.”