Prophets lanceert social app Krumb

appjeLocatie wordt een sterk item bij social apps. Dat hebben de Antwerpse ontwerpers van Krumb goed begrepen. Ze lanceerden een app waarop je je posts op een specifieke locatie achterlaat. Ze kunnen naderhand ook énkel daar bekeken worden. Verstopte berichten voor vrienden, een mooie herinnering op een plek, het verhaal over wat er in de omringende gebouwen voor spannends te melden is of wat een ver verleden te vertellen heeft over de plaats waar je je bevindt: de mogelijkheden zijn eindeloos. Krumb is een gratis app en verkrijgbaar voor zowel iOS als Android (beta).

De start-up Krumb is een initiatief van het Antwerpse digitale mediabureau Prophets. Prophets is een Antwerps digitaal georiënteerd communicatie-agentschap dat merken positioneert in een snel evoluerende omgeving. De app Krumb is een primeur en het antwoord op een groeiende trend in location based apps. Er bestaan al apps waarbij je bijvoorbeeld location based reviews kan achterlaten of een date scoren. Krumb maakt een crossover tussen dit soort apps en picture based apps zoals Instagram.

Gebruikers vullen zelf in hoé ze de app gebruiken: eerste testimonials vertellen dat fotoberichtjes worden achtergelaten op perrons, die later door vrienden bij de volgende treinrit worden opgepikt en beantwoord. Vrienden laten foto’s van een leuk feestje achter om het ongelijk te bewijzen van degenen die er niet bij waren. Een happy klant van een kapper wil aan de stad laten weten waar ze terecht kunnen voor de beste krultang-actie. Dat je om de hoek fietsbakken in alle kleuren kan kopen. Waar een verstopt prachtig stuk street art te vinden is.  Een herinnering aan de eerste kus van een koppeltje, aan de Antwerpse Scheldekaaien. Je vindt Krumbs momenteel vooral in Antwerpen, Brussel en Knokke, maar ook in Parijs, Londen, Berlijn en Warschau.

Prophets werkte eerder al voor klanten als Carrefour, Danone, Mobistar, ING, Nutrilon enz.