Aartselaar – clearXperts, projectsourcingbureau gespecialiseerd in finance, HR, sales en marketing, maakt voortaan deel uit van de Genkse ASAP HR Group. Met deze integratie komt er 10 miljoen euro extra omzet bij voor ASAP HR Group dat zijn positie als één van de top 10 HR-dienstverleners van het land verstevigt.
Serge Roofthooft, gedelegeerd bestuurder clearXperts: “Voor onze medewerkers en klanten verandert er niks. Zij werken verder voor en samen met clearXperts.”
Wezenlijk verschil tussen projectsourcing en uitzendarbeid
ASAP staat in de markt vooral bekend als specialist in uitzendarbeid. “Daarnaast bieden we ook andere HR-diensten aan. De kennis rond projectsourcing van clearXperts is perfect complementair en vormt een strategische uitbreiding op ons huidige aanbod”, stelt Ruben Peumans, ceo ASAP HR Group.
Via uitzend- of interimarbeid worden flexibele jobs ingevuld. Aangezien heel wat uitzendkrachten naderhand in dienst genomen worden, vormt dit ook een opstap naar een vaste job.
Ruben Peumans: “Bij projectsourcing werken hoogwaardige en specifieke profielen op projecten gedurende (middel)lange termijn. Het gaat om externe specialisten die de interne kennis verhogen of opdrachten uitvoeren die niet tot de kernactiviteit van je bedrijf behoren. ClearXperts heeft bewust gekozen voor de niches finance, HR, sales en marketing. Binnen die domeinen heeft het bedrijf op tien jaar tijd een stevige reputatie uitgebouwd. Momenteel voeren een 100-tal specialisten projecten uit onder de vlag van clearXperts.”
De drie voordelen van een grote groep
Serge Roofthooft zal clearXperts verder blijven leiden, ook het managementteam blijft intact. Ellen Vanvlasselaer en hijzelf behouden 30% van de aandelen, ASAP verwerft 70%.
“Daarnaast genieten we van enkele onmiskenbare voordelen, nu we tot een solide en grote groep toetreden”, zegt Roofthooft.
Zo kunnen klanten van clearXperts voortaan op andere HR-diensten een beroep doen en vergroot de talentenpool. Het ASAP-netwerk betekent ook een onmiskenbare troef om de dienstverlening verder in de markt te zetten en zeker in Franstalig België waar clearXperts nog maar in beperkte mate actief is.
Zakelijke puzzel én menselijke klik
Ook qua menselijke visie zitten de nieuwbakken partners op dezelfde golflengte.
Ellen Vanvlasselaer, business development director clearXperts: “We zijn ambitieus en willen groeien, maar zonder de mensen en onze waarden uit het oog te verliezen. We zullen ongetwijfeld van elkaar leren hoe we nog beter kunnen luisteren naar de noden van onze klanten en hoe we hen nog beter kunnen ondersteunen in hun ambities.”