Bart De Clerck

Professioneel twitteren

“Ondernemers, professionals en mensen uit het bedrijfsleven kunnen Twitter ook in hun business absoluut gebruiken”, zegt  Antwerps communicatie-expert en zaakvoerder van Com-Fort, Bart De Clerck.
Het doe-boek “Alles in Twitterland” dat hij schreef met Dr. Luc Colemont van Stop Darmkanker, vertaalt hij nu ook naar praktische workshops.
“Twitter is een interessante tool om als bedrijf mee te communiceren. Je kan er het nieuws mee halen, je reputatie opbouwen en je netwerk vergroten. En nog zo veel meer”, voegt hij eraan toe.

Bekende twitteraars zoals Theo Francken, Geert Noels, Jill Peeters en Ivan De Vadder doen in het boek hun verhaal over Twitter en geven de lezers tips en tricks mee. Aan de hand van hun getuigenissen leer je hoe dit sociale medium te gebruiken, in te zetten en er zelfs van te genieten. “Wie er eenmaal aan begint, zal eraan toegeven”, beamen de 14 Twitteraars uit het boek. Ook in de workshops maakt Bart gebruik van hun zeer uiteenlopende verhalen.

‘Werkelijk iedereen kan Twitter gebruiken. Ook ondernemers en bedrijfsmensen”, stelt De Clerck.
Een eerdere “Alles in Twitterland”-workshop trok de aandacht van een divers publiek. Onder meer medewerkers van de Lokale Politie, marketeers en mensen uit de gezondheidssector namen toen deel. Maar De Clerck gaf de Twitteropleiding ook speciaal op maat van een 40-koppig publiek van VEA, de Vereniging van Expediteurs Antwerpen. Op korte tijd kregen al deze professionals een gedetailleerde uitleg om op Twitter aan de slag te gaan en resultaat te boeken. Het enthousiasme van de Twitter-auteur over de kracht en de ongekende mogelijkheden van het blauwe vogeltje spreekt duidelijk ook het bedrijfsleven aan.

Op 4 april is de eerstvolgende namiddagworkshop. Meer hierover in de agenda van ‘made in Antwerpen’ waar je trouwens een overzicht van events en activiteiten voor ondernemers in de regio Antwerpen aantreft.
“Later komt er zeker nog een avondworkshop”, benadrukt De Clerck.  “Wie zich overdag niet kan vrijmaken, wil ik ook enthousiast maken voor dit sociale medium. Wie na de workshop alles nog eens rustig wil nalezen of niet kan deelnemen, kan zich het boek ‘Alles in Twitterland’ aanschaffen.”