De vibe was onmiskenbaar. De Rode Duivels hebben het hele land in beweging gebracht. Een golf waar de evenementenbureaus ongetwijfeld flink van meegedeeld hebben. Het bedrijf Proactio van Philip Wauters uit Brasschaat was er in elk geval tijdig bij. “Het was vooraf helemaal niet in te schatten maar we hebben er effectief enorm van genoten.”
Met Bar Bras-ïle in het park van Brasschaat heeft Proactio al die dagen perfect ingespeeld op de emotionele spanningen die tijdens die dagen doorheen het land gejaagd werden. Bar Bras-ïle was in dit opzicht een enorm succes. Het zomereiland in de WK-sfeer heeft ontzettend veel mensen prachtige uren bezorgd.
Proactio heeft zijn activiteiten als evenementenbureau in dit opzicht gebouwd op de pakweg 30 jaar ervaring die zaakvoerder Philip Wauters en zijn partner al die tijd bijeengewerkt hadden. Philip Wauters begon zijn professionele carri7re overigens bij een van de grootste Belgische bedrijven ooit, Petrofina. Hij werkte er voor de marketing- en de communicatiediensten. “Enorm veel geleerd toen bij de organisatie van activiteiten.”
De tweede tien jaar van zijn carrière werkte hij voor kleinere ondernemingen.
Mert Proactio zette Philip Wauters 20 jaar ervaring om in een eigen bedrijf. “Wij begonnen zelf op onze manier proactieve evenementen te organiseren. Zo Schoten Schaatst bv., Wommelgem Winterdorp en het BrasSCHAATST Winterdorp dat liefst 60.000 bezoekers trok.” Dit neemt niet weg dat Proactio hoe dan ook toch voor 60% voor bedrijven werkt.
De economische heropleving heeft er alvast voor gezorgd dat de evenementenbureaus vandaag handen te kort komen om hun activiteiten te ontplooien. “Mooie tijden zijn dit, juist. Maar toch ook weer geen tijden zonder uitdagingen want vandaag komen er nogal wat cowboys op de markt die hopen een stukje van de vers gebakken taart mee te pikken. Dat zorgt voor bijkomende uitdagingen. De drempel is nu eenmaal laag en nogal wat studenten denken dat ze gewoon kunnen doorgaan op het elan van hun wilde studiejaren.”