Logo Port of Antwerp

Port of Antwerp steekt zichzelf in nieuw kleedje

ANTWERPEN – Het Havenbedrijf Antwerpen heeft een nieuwe branding uitgewerkt voor Port of Antwerp. Naast een vernieuwd logo is er ook een nieuwe baseline: één met de wereld.

Een thuishaven als hefboom naar een duurzame toekomst, zo wil de haven van Antwerpen zich positioneren in de wereld. De haven van Antwerpen wil in de snel veranderende wereld een veilige en duurzame thuishaven zijn die samen met zijn partners waardevolle synergiën opzet.

Jacques Vandermeiren: “Het is onze missie als Port of Antwerp om mensen en gemeenschappen samen te brengen om de uitdagingen van de toekomst aan te gaan. Het is alleen zo dat we succesvol zullen kunnen zijn om bijvoorbeeld mobiliteitsoplossingen te realiseren, of innovatieve projecten met betrekking tot energietransitie en digitalisering op te zetten. De nieuwe branding belichaamt deze nieuwe richting en staat symbool voor de haven van de toekomst.”

“We hebben gekozen voor evolutie, eerder dan voor een radicale stijlbreuk en bouwen zo verder op onze rijke traditie. De ronde vormen van het logo symboliseren de samenwerking, de toegankelijkheid en de dynamiek van de haven. Het heldere rood straalt meer kracht en vitaliteit uit. Met een vernieuwde, krachtige positionering en uitstraling zetten we de haven van Antwerpen op de wereldkaart”, aldus Nathalie Van Impe, Chief Communication & Marketing Officer.

Alle communicatiekanalen -en dragers zowel online als op sleepboten en vlaggen worden opgefrist.