Succesvolle podcasts als Patiënt Pedro (in coproductie met Woestijnvis voor SBS en Het Nieuwsblad), Grensverleggers (voor A.S.Adventure) en Zot Schoon (voor de heropening van het KMSKA i.s.m. VRT MAX) zetten Uitgesproken op de kaart als vooraanstaand podcastproductiehuis. Met een Oorkonde (De Standaard Podcastfestival) en Belgian Podcast Award werd het werk van Uitgesproken tweemaal bekroond. “Onze expertise laat ons toe om zowel verhalende als podcasts voor merken, bedrijven en organisaties te produceren. We zijn betrokken in elke productiefase, van conceptontwikkeling tot afgewerkt product. Voortaan zullen we hiervoor nauw samenwerken met De Content Studio”, zegt Tom Klerkx van Uitgesproken.
Globale contentstrategie
Het team van De Content Studio kent de wegen naar goed gemaakte content, o.a. als huisleverancier van alle native content voor Ads&Data. En laat goede content nu net het vertrekpunt zijn voor een geslaagde podcast. “Bepaalde contentformats vragen zeer specifieke expertise en voor podcasts is dit zeker het geval”, vertelt Hans De Loore van De Content Studio. “De Content Studio is opgebouwd rond een ecosysteem van meer dan 40 diverse contentexperts en redacteurs die weten hoe je een goed verhaal maakt dat aansluit bij de doelstellingen van de klant. Ook podcasts draaien rond hero-content die vragen om een doorgedreven professionele aanpak. De Content Studio zal de contentcreatie van podcastproducties van Uitgesproken nog beter integreren en kaderen in een globale contentstrategie en -plan.”
De Content Studio voegt verder via Uitgesproken podcasts toe aan de lijst met mogelijke formats en staat voortaan in voor het businessdevelopment van Uitgesproken. Verder blijven beide partijen nauw samenwerken met Ads&Data rond de bereiksontwikkeling van de diverse contentprojecten.