Pneumatic tent van Krekels staat er in 10 minuten

nondeKrekels heeft een nieuw product in de markt gezet, de pneumatic tent, een zoveelste voltreffer. Krekels heeft zich opgewerkt tot een totaalspecialist in promotiemateriaal. De onderneming uit Lokeren heeft een breed assortiment aan producten in aanbieding voor roadshows, sampling acties, bedrijfsfeesten, toonzalen of beursstanden.

Ze staat er in tien minuten. De pneumatische dometent van Krekels heeft een opblaasbare structuur en is gemaakt van sterk polyester materiaal en afgedichte polyurethaan poten.
De horizontale stabilisatiebalken en de centrale connectorbuis van de Pneumatic tent zorgen voor een uitstekende stabiliteit, zelfs in extreme weersomstandigheden. De structuur is zeer flexibel en veilig in alle omstandigheden. De tent kan in een mum van tijd opgeblazen worden met de hand of met een elektrische pomp. Na opbouw is een stroom/motor of luchtpomp niet meer nodig.

Waar het om gaat is het feit dat elke firma de pneumatic tent kan laten bedrukken met haar eigen commerciële logo’s en slogans.

“Het ging allemaal razendsnel”, zei zaakvoerder Christophe Krekels eerder al tot Made in Antwerpen. Christophe Krekels zette de firma destijds op samen met Christophe Bourgeois. “We begonnen hooguit 14 jaar geleden met de verhuur van promotiemateriaal. Vanuit de verhuur schakelden we heel vlug over op de verkoop. Zeker toen ook grote bedrijven als Coca Cola bv. ineens 12 tenten moesten hebben. Vandaar was de stap naar bedrukte producten niet groot. Op die manier werd ons aanbod almaar uitgebreider en gingen we van outdoor zelfs naar indoor. Van de event markt naar beurzen, tentoonstellingen en shows.”

De verkoop ging in stijgende lijn maar de markt was niettemin bikkelhard. Moordend zelfs. Zeker toen de Europese grenzen almaar breder opengingen en Krekels Promotiemateriaal geconfronteerd werd met concurrenten uit Polen en Tsjechië. “We dienden ons in dit opzicht permanent aan te passen, snel te reageren. Dat doen we door de lijnen naar de klanten zo kort mogelijk aan te houden. Daarmee proberen we de personalisatie van onze producten zo dicht mogelijk in huis te houden. De hardware, zegmaar het aluminium en het textiel laten we uit het buitenland komen maar de persoonlijke inbreng van onze klanten, de logo’s bv. brengen we zélf aan. Wij hebben daartoe een modern printmachinepark geïnstalleerd waarmee we heel snel kunnen reageren.”

Die verruiming van de activiteiten stopt overigens nooit. Krekels Promotiemateriaal zorgt sinds kort ook voor een actieve service na verkoop. Voor het onderhoud van het materiaal, voor herstellingen indien nodig enz. “Het komt er op aan snel te zijn. De klanten bestellen vandaag en willen hun producten morgen al opgesteld zien. Vandaar ook onze ruime stocks, onze eigen showroom en onze eigen verpakkingsdienst. Op die manier kunnen we ten aanzien van onze concurrenten effectief uitpakken met competitieve prijzen.”

Toch nog dit: wij proberen te ontsnappen aan het seizoensgebonden karakter van vele evenmenten”, zegt Christophe Krekels nog. “Op een bepaald moment is zo’n seizoen voorbij en dan stopt het allemaal. Vandaar dat wij onze slogan ook een beetje sterker oriënteren naar ‘visibiliteit op locatie.’ Dan krijg je ook meer ruimte voor indoor activiteiten bv.”