Stip dit even aan in je agenda: de Frank and Brut, een hip adres aan de Ernest Van Dijckkaai in Antwerpen waar je hotdogs en… champagne kunt degusteren. Een concept dat overgewaaid is uit Londen waar fastfood al veel langer opgewaardeerd werd. Het decor werd opgezet door de Antwerpse designstudio Pinkeye. Dat is op zichzelf al een aanzet om even binnen te lopen bij de Frank and Brut.
Pinkeye is uitgegroeid tot een biezonder leuk bedrijf. Twee productontwikkelaars, Ruud Belmans en Thomas Vanden Abeele werkten in 2006 het concept uit om in de samenwerking van interieurvormgevers, grafische ontwerpers en productontwikkelaars aan zogenaamde crossover design te gaan doen. Het ging erom meer creativiteit te halen uit multidisciplinaire teamvorming.
Die idee is onderhand uitgewerkt tot een toonaangevend designbedrijf dat al verscheidene internationale opdrachten afgewerkt heeft. De eerste grote klant voor Pinkeye was… Coca Cola, een uitdaging waar de creatievelingen iets moois van gemaakt hebben. Ondertussen zijn designvoorstellen uitgewerkt voor bedrijven als Jacqmotte, La Chouffe, Duvel Moortgat, Olvarit, Timberland, Van Gorp en onlangs nog Wasbar. Het gaat dan zowel om logo’s, verpakkingen als interieurdesign.
Voor foodie Kiarash Nabavieh mochten de jongens en meisjes van Pinkeye het interieur uitwerken voor de nieuwe Frank and Brut, een hip adres dat in de komende weken ongetwijfeld mee zal opgenomen worden in het Antwerpse uitgangsleven. De Frank and Brut fungeert overdag trouwens als een Burger and Booz waar gourmet burgers en cocktails opgediend worden.