Parfuma Foto: Parfuma

Parfuma heropent vestiging in Wijnegem na totale make-over

WIJNEGEM - De Antwerpse parfumerie Parfuma, met vestigingen in Antwerpen, Hove en Wijnegem, heropent vandaag de deuren van het filiaal in het Wijnegem Shop Eat Enjoy. De Parfuma shop op het gelijkvloers in hal 7 kreeg op drie weken tijd een complete make-over.

In samenspraak met het Parfuma team werd het innovatieve interieurconcept van de nieuwe luxe parfumerie uitgedacht door het Antwerpse design agency ‘PUUR’. Het concept werd in november 2021 reeds geïntroduceerd in het gloednieuwe filiaal van Parfuma Hove en is genomineerd voor de ARC22 Interieur Award. Sinds vandaag biedt ook de Parfuma store in Wijnegem een zelfde, unieke winkelbeleving aan. Op termijn zal tevens de vestiging op de Eiermarkt in Antwerpen centrum aangepakt worden. Op die manier is de identiteit en de merkbeleving van Parfuma overal hetzelfde.

Totale make-over

Het interieurconcept is volledig modulair. Bij dit constructiesysteem zijn de inrichtingselementen – de displayrekken, de balie, de verzorging- en make-up corners – allemaal losse componenten die op een ingenieuze manier doorheen de ganse ruimte geëtaleerd staan. Hierdoor ontstaat een knappe indeling van verschillende zones die elk op zich afgestemd zijn op de verschillende thema’s van de producten.

Opmerkelijk hierbij is dat de hoeken van de verschillende elementen afgerond werden om op het vlak van vormgeving eenheid en harmonie te scheppen. Daarnaast werden ook tal van elementen op maat gemaakt zoals de vrijstaande displayrekken die uit centraal geplaatste ovaalvormige buizen bestaan waarop de legplanken kunnen inhaken.

 

Absolute eyecatchers zijn dan weer de doorlopende led tube aan het plafond en de massieve ronde zuil bij de ingang die als wastafelmeubel dienst doet. Verder werd er ook veel aandacht besteed aan de kleurkeuze. Zo zijn de muren vrij sober, in zachte, lichtgrijze tinten, wat een rustgevend effect geeft en waardoor de kleurrijke beauty producten volledig tot hun recht komen. Ook qua materiaalgebruik werd aan de kleinste details gedacht. Zo werd er bijvoorbeeld voor de presentatietafels voor matte plexi geopteerd zodat de beauty producten in al hun glorie mooi accorderen met de achtergrond en de omgeving. De hele unieke beleving wordt nog versterkt door het minimalistische karakter van het interieur. Aanvullend zorgen houten accenten, design verlichting en grote planten voor de finale decoratieve ‘touch’.

 

Beleving centraal

Bij Parfuma draait alles om beleving en service. “Enkel het allerbeste is goed genoeg voor ons cliënteel”, zegt Benoît Breckpot, één van de zaakvoerders. “Bij Parfuma krijgen klanten een high-end beauty ervaring. Onze gepassioneerde beauty consulenten luisteren heel aandachtig naar de beauty behoeften van de klant en zullen hen vervolgens uitgebreid advies geven. Ook laten we hen producten ontdekken. We laten hen producten voelen, ruiken, en brengen producten aan zodat ze meteen het effect zien. We willen dat de klanten zich ‘fabulous’ voelen nadat ze bij ons geweest zijn of nadat ze hun Parfuma pakketje hebben ontvangen”, klinkt het.

“Ook onze dienstverlening na verkoop zorgt er voor dat we klanten goed blijven opvolgen en hen op de hoogte brengen van nieuwe producten die mogelijk interessant voor hen zouden kunnen zijn”, gaat Breckpot verder. “Zo krijgt de klant samples op maat om nog meer te ontdekken of om te ervaren wat het verschil is met andere producten. Daarnaast zijn we ook gekend om producten die niet vaak verkocht worden of moeilijk te vinden zijn, specifiek voor een klant te bestellen. En last but not least: we werken al jaren met een gepersonaliseerd klantensysteem dat gekoppeld is aan automatische vouchers, zowel voor de webshop als de winkels, waardoor klanten geregeld kortingen krijgen. Kortom, we willen onze klanten blij maken op alle mogelijke vlakken”, zegt Breckpot nog.

 

Op en top familiebedrijf

Als kinderen van oprichter Philippe Breckpot vormen Caroline en Benoît Breckpot de tweede generatie aan het roer van het Antwerpse beauty imperium, waarmee de parfumerie een echt familiebedrijf kan genoemd worden. In totaal werken er dertig mensen voor Parfuma waaronder een groot team beauty experten. “Dankzij onze medewerkers maken we het verschil. Hun passie voor beauty is eindeloos en ze delen hun kennis en expertise graag met hun klanten”, zegt Caroline Breckpot. “Ze bewijzen zich dagelijks op de winkelvloer en daarnaast inspireren ze klanten ook via onze verschillende sociale mediakanalen waaronder YouTube waarop je handige tips & tricks meekrijgt voor diverse huidproblemen of evengoed de laatste make-up trends. We hebben een fantastisch, hardwerkend team. Elke medewerker wordt erg gewaardeerd en draagt mee bij tot het succes van ons bedrijf”, aldus Caroline Breckpot.