Donderdagavond 30 november in de Antwerpse Boerentoren organiseerde Start it @kbc, de grootste start-up community van het land, de Demo Day naar aanleiding van 3 jaar incubatorschap in België.
Overtuigen met je business-idee en dat op 3 minuten tijd is geen sinecure. Met de pitches wil Start it @kbc het belang van spreken in het openbaar voor start-ups benadrukken. Die uitdaging gingen 14 start-ups in ware Silicon Valley-stijl aan op de Demo Day. Het kwam erop aan het innovatief denken en hun public speaking skills tentoon te spreiden.
De 350 aanwezige bedrijfsleiders, ondernemers en investeerders beloonden Books in Belgium met de publieksprijs ter waarde van 5 000 euro voor de allerbeste pitch van de Demo Day. Dieter Byttebier, afkomstig uit Mortsel die dit online platform voor tweedehandsboeken twee jaar geleden oprichtte, legde zijn business op een gedurfde en heldere manier uit aan de aanwezigen.
Het in Brussel gevestigde Artlead is de winnaar van de Start it @kbc-award die de community uitreikte. Oprichter Thomas Caron wint ook 5 000 euro omwille van de vooruitgang die zijn pitch maakte vanaf het eerste moment bij Start it @kbc tot aan de Demo Day. Ook Artlead is een online platform, maar dan om kunst te ontdekken en te kopen.
Katrien Dewijngaert en Lode Uytterschaut, stichters van Start it @kbc: “Bij ons bestaat de cultuur van rechtstaan en zonder schroom je idee verkondigen veel minder dan in bijvoorbeeld de VS of Nederland. Het public speaking programma van Start it @kbc is uniek in België. We gaan hier, samen met onze partners, nog sterker op inzetten en zo de start-ups nog beter helpen om hun business te realiseren.”