De overname van NDC mediagroep door Mediahuis versterkt beide partijen, die midden september reeds een principeakkoord hadden bereikt over de overname.
De geografische dekking van NDC sluit goed aan bij de overige activiteiten van Mediahuis op de Nederlandse markt en de NDC-merken vormen een verrijking voor het Mediahuis-portfolio.
“Er begint nu een nieuwe fase waarbij het de ambitie is van Mediahuis om NDC op korte termijn succesvol en financieel gezond te maken”, stelt Gert Ysebaert, ceo van Mediahuis Groep. De twee partijen hadden midden september een principeakkoord bereikt over de overname.
Voor NDC mediagroep luidt deze overname een nieuwe fase in als 100 procent onderdeel van de Mediahuis Groep. Koos Boot komt als nieuwe ceo aan het hoofd van NDC mediagroep te staan, samen met huidig algemeen hoofdredacteur Evert van Dijk. NDC is uitgever van Dagblad van het Noorden, Friesch Dagblad, Leeuwarder Courant, zeven nieuwsbladen en tientallen weekbladen in Noord-Nederland, Flevoland en de Kop van Overijssel. Bij NDC werken zowat 600 mensen.
Mediahuis is in Nederland al langer eigenaar van NRC, nrc.next, De Telegraaf en regionale kranten in Limburg, Noord- en Zuid-Holland, zoals het Noordhollands Dagblad, de Gooi- en Eemlander, het Leidsch Dagblad en De Limburger.