Organic-Concept_tenthuis1

Organic-Concept brengt tenthuizen op de markt

De coronapandemie bleek een zegen te zijn voor Sébastien Meiresonne en Anse Van Gestel, een ondernemerskoppel met een ware passie voor het buitenleven. Met hun tentenbedrijf Organic-Concept uit Aartselaar zetten ze nu een exclusief online Outdoor Living & Outdoor Experience Platform op poten. Dit platform zorgt voor een synergie tussen bestaande Organic-Concept-tenten, nieuwe ontwikkelingen en samengestelde producten van gelijkgestemde partners.

Sébastien en Anse houden van het buitenleven, de natuur en verschillende culturen. Om die passies om te zetten naar een businessverhaal, werd Organic-Concept in 2008 opgericht. Het begon met op maat gemaakte (stretch)tenten en overkappingen voor op terrassen. Ondertussen is het bedrijf enorm gegroeid en is het zakencijfer tussen 2009 en 2019 maar liefst verdertienvoudigd.

Tijdens de coronapandemie trokken ze er samen met hun vier kinderen op uit en leefden in een Tent House-testeenheid midden in de natuur. Ze ondervonden het helende effect van de verbinding met de natuur. Door deze ervaring kwam het Outdoor Living & Outdoor Experience Platform tot stand. Het koppel brengt vernieuwde, organische tenthuizen op de markt.

“Het modulair skelet en de stretchtentstructuren zorgen ervoor dat de gebruiker ook zelf aan de slag kan en het tenthuis kan verplaatsen en verwijderen. Daarnaast zijn er ook talloze accessoires en sfeermakers te verkrijgen, gaande van kleurrijke lichtslingers tot duurzame meubelcollecties en textiel”, zeggen Sébastien en Anse. “De bedoeling is om dit platform over heel Europa uit te rollen.”