Corona luidt een nieuwe manier van werken in. Werknemers kunnen bepaalde activiteiten probleemloos van thuis uit verderzetten en wat blijkt: 60% van de mensen die voor de lockdown niet van thuis uit werkten, willen dat nu meer doen. Dat toont een recente en representatieve studie van Workero via Buffl aan. Maar hoe laat je de minder benutte werkruimte toch renderen ? Workero maakt de puzzel van flexibel werken compleet.
Geen dagelijkse files, meer flexibiliteit, een betere work-lifebalans, … Vlaamse werknemers hebben geproefd van thuiswerk en willen graag bepaalde voordelen hiervan behouden. Iets wat ontegensprekelijk uitdagingen voor bedrijven met zich meebrengt.
“Bepaalde taken kan men perfect thuis uitvoeren. Maar lang niet alle. Het kantoor zal een nieuwe functie krijgen. Als plek om verbinding met de bedrijfscultuur te maken, om met collega’s, klanten en partners samen te werken of om zich optimaal te focussen op essentiële zaken. Ook het sociale aspect zal als troefkaart worden uitgespeeld”, gelooft Dirk Paelinck, ceo Workero.
Remote working
Kantoorruimte gaat dus anders en in bepaalde gevallen minder benut worden. Problematisch, wetende dat het een bedrijf 7.400 euro kost om iemand een werkplek aan te bieden. Dat blijkt uit een onderzoek van advies- en dienstenonderneming Colliers. Het hoge bedrag in combinatie met de tendens dat thuiswerk vaker zal voorkomen, maakt de missie van Workero eens zo belangrijk.
“Werken waar je wil, wanneer je wil. Dat trachten we met Workero te bereiken. Momenteel faciliteren we op een 40-tal locaties remote working. We bieden toegang tot bedrijfsruimten, gaande van een bureau tot een vergaderruimte. Daarmee spreken we een netwerk van duizenden gebruikers aan. Professionals uit verschillende bedrijven en met verschillende specialisaties komen zo met elkaar in aanraking en connecteren, wat al ettelijke keren tot kruisbestuiving heeft geleid.”
Zet het nieuwe normaal naar je hand
Dankzij Workero leveren de onderbenutte kantoren toch inkomsten op. Ook vanuit het perspectief van de werknemers is het een aantrekkelijk concept. Volgens de studie van Workero via Buffl ziet namelijk 70% van de respondenten isolement en verminderd sociaal contact als grootste nadeel van thuiswerk. 65% ervaart dan weer de verminderde reistijd en -kosten als positief. Twee elementen die via remote working – dicht bij huis, maar toch binnen een professioneel kader – worden opgevangen.
Zet ook uw kantoorruimte flexibel in en sluit u aan bij het netwerk van Workero, naast multinationals als DXC, P&G en Decathlon.