BERCHEM – Na een fusie met branding agency Today vorig jaar en webbureau Code d’Or in juni, neemt Onlyhumans opnieuw een gespecialiseerde nichespeler in zijn rangen op. Deze keer is dat de employer brandingspecialist Fantastic uit Gent.
De term employer branding bestaat al 20 jaar, maar pas de laatste jaren krijgt deze discipline ook de aandacht die ze verdient. Zo werkte het Gentse Fantastic zich als employer brandingspecialist al in de kijker voor onder meer Telenet, de Nationale Bank van België, Audi Brussels en de Federale Politie. Iets wat ook Onlyhumans opviel en vandaag resulteert in een overname.
“We willen niet per se de grootste worden”, zegt Tom Bogaert, ceo Onlyhumans. “We willen vooral onze klanten een zo breed mogelijk spectrum aan gespecialiseerde diensten bieden. Vergelijk ons met een goed gevulde frigo: al wat je merk nodig heeft, is vers en voorhanden. Je trekt één deur open en neemt en combineert wat je wil. Dat maakt ons bureau aantrekkelijk voor merken die zich graag thuis en begrepen voelen.”
Guy Wilssens, ceo Fantastic: “Met onze 13 employer brandingexperts willen we de referentie worden in België. De fusie met Onlyhumans laat toe om ons te blijven verdiepen op ons terrein, zonder dat er talent verwatert in het geheel.”
Onlyhumans is een creatief branding- en communicatiebureau dat merken menselijker maakt. Het agency uit Berchem werkte al samen met onder meer Vaillant, Brico, ACV, Accent, Parentia, Beaulieu, VPK Packaging Group en VRT NWS. De groeistrategie heeft geleid tot 90 medewerkers, gespreid over kantoren in Antwerpen, Mechelen en Gent.