De opening van de eerste fysieke online Baby Concept Store is een nieuwe stap in het succesvolle groeitraject van De Gele Flamingo, dat vorig jaar een recordomzet van 5 miljoen euro boekte. “Een webshop die een fysieke winkel opent in België is zeer zeldzaam. Wij willen trendsetters zijn en hopen dat andere webshops ons voorbeeld zullen volgen”, vertelt oprichtster Sophie Claes.
De Gele Flamingo wil van haar winkel een levend Instagram-account maken, waarin ouders verrast worden door elk hoekje dat ze ontdekken. Jonge ouders stappen als het ware een echte babykamer binnen, waarin ze inspiratie kunnen opdoen voor hun geboortelijst. De online winkel wordt volledig geïntegreerd met de fysieke winkel, een uniek concept: ouders kunnen thuis al een geboortelijst aanmaken, in de winkel advies vragen of items toevoegen aan de lijst, en thuis hun lijst afwerken.
“We willen met onze winkel een sfeer van blijdschap en rust scheppen, en een plaats creëren waar ouders geïnspireerd geraken dankzij de aankleding van de winkel”, vervolgt Claes. “Je kan het onmogelijk met een andere winkel vergelijken, want bij ons heb je niet het gevoel dat je in een winkel bent. Ouders kunnen bij ons terecht voor inspiratie en advies op maat over onze producten en onze geboortelijsten. Ook klanten die duurdere en grotere stukken willen kopen, kunnen die nu eerst fysiek bij ons komen bekijken.”
De Gele Flamingo focust op Europese en Belgische merken die duurzaam zijn en helpt kleine Belgische merken groeien in de markt. De opening van de eerste fysieke winkel is de volgende stap in hun succesvolle groeitraject. Voorts heeft de webshop ook nog plannen om internationaal te gaan en haar leveringsmogelijkheden uit te breiden naar buiten de Benelux.