Omina Technologies wil bedrijven problemen laten oplossen met AI op een ethische en betrouwbare manier. Onder meer Belfius, Graphic Packaging International, Telenet, UCB en Wolters Kluwer zijn klant.
Artificial Intelligence heeft door het Cambrigde Analytica-schandaal uit 2016 een erg negatieve bijklank gekregen. Echter vormde het wel de aanzet om bedrijven rekening te laten houden met de ethische aspecten van AI en de nood om AI-gebaseerde beslissingen uit te leggen op een begrijpbare manier.
“Veel bedrijven die het potentieel van AI willen benutten, zijn bevreesd voor de toenemende AI-regulering en richtlijnen rond ethische en betrouwbare AI”, vertelt Rachel Alexander, ceo van Omina Technologies. “Justifai overwint de vele uitdagingen tijdens het ontwikkelingstraject van een ethische, begrijpbare en betrouwbare AI-oplossing”, gaat ze verder.
Financiering via WinWinner
Met WinWinner, een crowdlendingplatform waarop ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk kunnen delen, gaat Alexander opzoek naar investeerders voor Justifai.
“We hopen nog 250.000 euro te verzamelen met onze campagne bij WinWinner. We willen investeerders meer rendement uit hun spaargeld laten halen en tegelijk laten bijdragen aan het realiseren van Omina Technologies’ missie”, besluit Rachel Alexander.