De klanten van Okay Compact in Antwerpen winkelen vanaf vandaag bij Okay City, de ‘stadswinkel’ van Colruyt Group.
“De bevolking in de steden blijft groeien en we zien dat stadsbewoners op een andere manier boodschappen doen”, weet Christophe Dehandschutter, directeur van Okay. “Voor stadsklanten speelt de locatie van de winkel de belangrijkste rol in het kiezen van waar de boodschappen worden gedaan: een winkel moet in de buurt liggen en vlot bereikbaar zijn, te voet of met de fiets.”
Colruyt Group opende de eerste Okay Compact in 2012. Intussen telt de formule twintig winkels, allemaal gelegen in stadscentra.
“We zijn klaar voor een forse groei”, zegt Dehandschutter. “Tegen 2026 zullen er dertig Okay City’s zijn en Colruyt Group ziet een groeipotentieel voor tientallen winkels in stadscentra in de komende jaren. De focus ligt vooral op groei in Antwerpen, Brussel en Gent, maar ook Oostende en een tweede winkel in Luik staan op de planning.”
“Colruyt Group is marktleider in België, met een marktaandeel van meer dan 30%”, zegt Dehandschutter. “In de steden ligt dit lager, rond de 20%. De ambitie is dan ook duidelijk: we willen ons marktaandeel in de steden optrekken van 20% tot minstens 30%. Dit doen we met de verschillende formules van Colruyt Group, zoals Colruyt Laagste Prijzen, Collect&Go, Okay, Okay Direct en Okay City. Zo hebben we steeds een formule op maat van de wijk en de inwoners. Voor het centrum van de steden speelt Okay City een zeer belangrijke rol. We hebben deze formule volledig uitgewerkt tot de winkel op maat van de stadsklant: vlot bereikbaar, welgekozen assortiment, budgetvriendelijk en zeven dagen op zeven open.”
“Okay City heeft een welgekozen assortiment van drieduizend producten op een winkeloppervlakte van 400 vierkante meter”, besluit Dehandschutter. “Het assortiment omvat alles voor de dagelijkse boodschappen: van verse producten tot wasmiddelen en dranken.”