De Antwerpse startup Sentiance die gespecialiseerd is in verwerking van sensor data, kondigde zopas de aanwerving van Dimitri Maex aan. De voormalig OgilvyOne NY president verliet na een loopbaan van 17 jaar het bedrijf en zal bij Sentiance de rol invullen van global president en chief revenue officer. Met deze aanwerving opent Sentiance een kantoor in New York om de verdere uitbreiding van zijn commerciële activiteiten op de VS markt te verwezenlijken, na de recente investeringsronde van $5,2 miljoen geleid door Samsung Catalyst Fund.
Sentiance telt momenteel 35 werknemers, waarvan 28 in data science en engineering. Met hoofdkantoor in Antwerpen, en een kantoor in London, opent het bedrijf nu een derde kantoor in Manhattan. China/Azië staan ook op de planning.
Sentiance biedt een Artificial Intelligence-platform aan dat mobiele en IoT sensor data analyseert om inzichten in menselijk gedrag en context te verkrijgen. Klanten gebruiken de voorspellende gedragsprofielen van Sentiance om nieuwe en gepersonaliseerde producten en diensten aan te bieden binnen domeinen zoals marketing, mobiliteit, gezondheid en smart home.
“We geloven dat de toekomst van het hele Internet of Things in het Internet of You zit. Slimme objecten die je omringen, je gedrag leren en het zelfs gaan voorspellen. Ze zullen je context leren begrijpen om zo intelligenter te worden en zich aan te passen aan je gedrag binnen je omgeving in real-time”, zegt Toon Vanparys, CEO Sentiance. “Sentiance biedt gedragsintelligentie aan via een eigen cloud-based platform. We groeien erg snel. Enkele van ’s werelds grootste bedrijven hebben onze technologie al geïntegreerd. Het is daarom cruciaal een aanwezigheid in de VS uit te bouwen. Ik ben dan ook erg enthousiast over onze toekomstperspectieven met Dimitri aan boord. Hij heeft de juiste contacten op het juiste niveau om de VS markt op een gerichte manier te bewerken.”
Maex heeft als president en CRO globale verantwoordelijkheden, maar zijn initiële focus zal op het verder uitbouwen van de VS- markt liggen. Hij bestuurde het OgilvyOne flagship kantoor in New York tot hij besloot om zich aan dit nieuwe avontuur te wagen.