Op 1 maart, midden in de krokusvakantie, komt het vijfde verhaal van de succesvolle kijk-, luister- en voorleesserie voor avonturiers vanaf 4 jaar uit: ‘Kabouter Korsakov in het kippenhok’.
Neen, niet meteen vakliteratuur voor ondernemers en bedrijfsleiders, maar misschien wel voor hun kinderen om zich tijdens de krokusvakantie in te verdiepen.
‘Kabouter Korsakov’ is een productie van het Antwerpse Geluidshuis dat audiofilms, knotsgekke luisterspelen en literaire hoorspelen voor kinderen van 6 tot 106 jaar maakt.
“Wat er in Het Geluidshuis met klank gebeurt, overstijgt met glans de verbeelding. Met zeer veel oor voor detail bouwen we elke productie vanaf de absolute stilte op tot een geblinddoekt avontuur. Geen twee voetstappen zijn dezelfde, geen opengaande deur klinkt twee keer identiek”, zegt uitgever Ann Desmet.
Het hele maakproces, van boek of sprookje over bewerking tot scenario, casting van de acteurs, opname, montage, mixen van muziek en algemene postproductie – is geheel gelijklopend aan dat van een film. “Vooral de stap van verhaal naar gedialogeerd, gedramatiseerd scenario met acteurs die personages spelen, en niet één stem die teksten inleest, maakt het verschil. Het geheel wordt uiteindelijk gelardeerd met geluidseffecten, scènes worden van de nodige ambiances voorzien, en tenslotte wordt de muziek erin gemixt, wat het filmische karakter nog meer in de verf zet”, vult ceo en oprichter van Het Geluidshuis Koen Brandt aan.
Ook TV-series ontsnappen niet aan Het Geluidshuis. De muziek van ‘Van Vlees en Bloed’, ‘Groenten uit Balen’ en ‘Den Elfde van den Elfde’ – serie die in deze carnavalsperiode wel herbekeken zal worden – werd door Koen Brandt zelf gecomponeerd.
Het Geluidshuis is voortdurend op de uitkijk naar creatief talent en sterke verhalen. Auteurs en illustratoren weten wat hen te doen staat.