Hemden en T-shirts krijgen hippe toets dankzij CASE Antwerp Hemden en T-shirts krijgen hippe toets dankzij CASE Antwerp. Foto: Felicia Van Ham

Nieuw modemerk maakt oude hemden en witte T-shirts weer hip: “Onze inspiratie vonden we in Zuid-Korea”

CASE Antwerp is het nieuwe modemerk van Sébastien Bogaerts (25) en Caroline Janssens (21). De twee Antwerpse modeliefhebbers brengen unieke T-shirts en geüpcyclede hemden op de markt.

Dat Zuid-Korea hip en trendy is, weten we al langer. Na een trip naar de hoofdstad Seoul keerden Sébastien en Caroline terug met bakken inspiratie en ideeën voor hun eigen modemerk. Het betekende meteen de start van CASE Antwerp.

De collectie bestaat uit T-shirts in 100% organisch katoen en geüpcyclede witte hemden waarop lapjes stof worden aangebracht. Vaak zijn dat stoffenoverschotten uit de archieven van designers als Christian Wijnants en Dries Van Noten. Ieder stuk is uniek.

“Iedereen is zich bewust van de enorm vervuilende en rampzalige impact van de mode-industrie. Toch wordt er weinig actie ondernomen”, meent Sébastien. “Bij CASE Antwerp kiezen we bewust voor duurzame materialen en productieprocessen. Door oude hemden een nieuw leven te geven en daarnaast te werken met T-shirts in 100% organisch katoen dragen we ons steentje bij.”

CASE Antwerp is online beschikbaar en zal binnenkort ook te koop zijn in verscheidene Antwerpse verkooppunten. Je kan het merk van 15 tot 17 december ontdekken in een pop-up in de Kloosterstraat 34.

Op vrijdag is de shop geopend van 14 tot 18u. Op zaterdag en zondag openen ze om 11u de deuren.

Oprichters Sébastien Bogaerts en Caroline Janssens. Foto: Felicia Van Ham