Reynders Label Printing, de specialist in zelfklevende etiketten en shrink sleeves uit Boechout wordt dit jaar 60 en trakteert zichzelf op een nieuwe huisstijl. Het oude logo met de ietwat barokke “R” werd reeds in 1972 gecreëerd door oprichter, Emile Reynders, die daarmee de loop van de papierbaan door een drukpers wilde symboliseren.
Ruim 45 jaar lang hebben Reynders-klanten dat oranje-rode logo gezien op alle documenten en verpakkingen; een uniek herkenningsteken dat al twee generaties lang garant staat voor kwaliteit. Het logo werd ook onveranderd overgenomen door de andere vestigingen die er de afgelopen 20 jaar bij kwamen. In Libramont, in Frankrijk, in Polen en in India.
Door die internationalisering groeide al langer de idee om een nieuwe huisstijl uit te werken. Met een spontane brainstormsessie “en petit comité” startte in augustus 2015 een proces van reflectie over de nieuwe vormgeving. Én een nieuw logo dat ook door de volgende generatie(s) zal gevoerd worden.
Het nieuwe logo geeft aan waar Reynders Label Printing vandaag voor staat: een tikkeltje anders, met een open geest, en met beide voeten op de grond. Het staat voor klantgerichte, efficiënte label printing met een persoonlijke touch en met oog voor detail. Dat laatste wordt weergegeven door het dieprode accent, dat zijdelings ook naar etiketten verwijst. De nieuwe “R” – zonder verticaal beentje – maakt het logo leaner, directer en uiterst hedendaags.
Alle illustraties zijn zwart-wit beelden, met hoog contrast en sterk licht. Daaruit spreekt vakkennis, toewijding, en het laat de kleuren van Reynders goed tot hun recht komen. Op die manier creëren we een visueel rustpunt in een wereld waarin communicatie erg vaak schreeuwerig en druk is, heet het in Boechout.
De reacties intern zijn onverdeeld positief en we gaan ervan uit dat de officiële lancering van de nieuwe huisstijl ook buitenshuis met hetzelfde enthousiasme zal onthaald worden, aldus Valentijn Vanroy van het bedrijf.