Nextel integreert vaste en mobiele telefonie in de cloud

nextelNextel lanceert Nextel Global, een innovatieve en flexibele communicatieoplossing in de cloud die vaste en mobiele telefonie integreert in één oplossing. Met deze cloudoplossing kiest de klant voor een virtuele infrastructuur met behoud van alle functionaliteiten op al zijn devices die hij gewoon is van zijn huidige telecomoplossing.

Nextel Global heet uniek te zijn in de Belgische markt. Een smartphone of zelfs een gewone gsm wordt nu écht een onderdeel van de communicatieoplossing. De mobiele telefoon krijgt daarmee ook al de vertrouwde functionaliteiten van een bedrijfstelefoon én dit zonder installatie van bijkomende app’s.

Joris Van Rymenant, COO bij Nextel: “Nextel is als ervaren ICT integrator en telecomoperator koploper op vlak van vooruitstrevende oplossingen. Met onze jarenlange ervaring in bedrijfstelefonie alsook onze ervaring als vaste en mobiele telecomoperator biedt Nextel als eerste een cloudoplossing die dezelfde functionaliteiten en bedrijfszekerheid biedt als de vertrouwde bedrijfstelefonie van vandaag. Beheerders winnen zo tijd door een vereenvoudigd beheer en gebruikers behouden hun vertrouwde werkomgeving. Deze en andere extra voordelen maken onze cloudoplossing uniek.”

Geert De Westelinck, Business Director Operator Services bij Nextel: “Dankzij Nextel Global krijgt onze klant een naadloze integratie van het mobiele toestel in zijn kantooromgeving. Het mobiele toestel wordt zo een échte extensie van zijn telefooncentrale met ook controle van de inkomende als uitgaande oproepen. Hierdoor is de klant via slechts één nummer bereikbaar op het toestel van zijn keuze, en dit zonder bijkomende apps, zonder extra gesprekskosten of mobiele data en zonder extra handelingen.”

Nextel richt zich naar KMO’s, grote ondernemingen, overheden, zorginstellingen en non-profit organisaties. Nextel integreert een ruim aanbod ICT-, operator- en beveiligingsoplossingen in combinatie met de Nextel Lifecycle diensten. Daarnaast biedt het bedrijf een unieke aanpak voor klantenservice en een doorgedreven focus op kwaliteit.

Nextel differentieert zich door zich toe te leggen op de meerwaarde van haar oplossingen en kende de afgelopen 16 jaar een sterke groei. Vandaag helpen 320 medewerkers 10.000 klanten vanuit de vestigingen in Wommelgem en Zaventem.