Met liefst 150 verschillende attrakties is de Antwerpse Sinksenfoor zowat de grootste kermis van het land. Nogal evident dat je er aanvankelijk wel even het overzicht bij verliest. Het communicatiebedrijf Shtick heeft daarom in opdracht van de stad Antwerpen een webapplicatie gemaakt waarmee je vlot doorheen de molens en de kramen kunt laveren.
Na het succes van de ondersteunende web-app van editie 2015 werd Shtick opnieuw gevraagd de Sinksenfoor in Antwerpen digitaal te ondersteunen. De web-app werd onder handen genomen zodat ook desktop- en tabletgebruikers optimaal gesoigneerd worden. Ze kreeg ook een fikse opknapbeurt op designvlak om in de vernieuwde huisstijl van de Stad Antwerpen te passen.
Shtick is een jong bedrijfje dat als communicatiespecialist aangestuurd wordt door Lev Detrez. Shtick bouwt aan merken en werkt daartoe met campagnes, advertenties, logo’s, huisstijlen, drukwerken, verpakkingen, wesites – you name it. Het bedrijf uit Berchem is destijds opgezet uit een fusie tussen een grafisch kantoor en een digitale reclamespecialist. Tot het klantenbestand behoren onderhand bedrijven als Federal Mogul, Tomabel, de stad Antwerpen, Manus enz. Er werken vijf man.
Qua functionaliteiten voorziet de web-applicatie voor de Sinksenfoor alles wat een (potentiële) bezoeker zoekt: een overzichtelijke kaart van Park Oost (waar de foor doorgaat), een overzicht van de verschillende attracties, een lijst met evenementen en de informatie om tot aan de Sinksenfoor te geraken. Gebruikers kunnen een eigen to-do lijstje samenstellen om, eens ter plekke, zeker niets te moeten missen.
Wie ter plekke is, kan met behulp van de GPS-functie op zijn smartphone een bepaalde attractie lokaliseren. Een windroos geeft je de richting aan waar je heen moet om de attractie te vinden.
De Sinksenfoor gaat dit jaar voor de tweede keer door op Spoor Oost en loopt nog tot en met zondag 19 juni. Nieuw dit jaar is het evenementenplein met muziekoptredens en het EK voetbal op groot scherm.