Met de sluiting van de horeca en verplicht telewerk tijdens de eerste lockdown in het voorjaar slonk de omzet van Succes Koffie als sneeuw voor de zon. Van nul werd een nieuwe webshop gelanceerd. Binnen de 5 weken werd een nieuw productgamma van biologisch afbreekbare capsules gelanceerd. De crisis inspireerde het Succes Koffie team om snel een mind shift te maken en een nieuw marktsegment te betreden. Er was geen uit de kluiten gewassen business plan, wel gezond verstand, pragmatisme en veel goesting.
Met de tweede horeca lockdown stond het team van Succes Koffie meteen klaar om dit verhaal verder te laten groeien. Daarom lanceert Succes Koffie lanceert nu haar ‘smaken van Succes’, een koffie experience box waardoor iedereen laagdrempelig kennis kan maken met de verschillende smaken van de Succes Koffies. Verder maakt het team de aankoop ervan zo eenvoudig mogelijk met slechts één klik op de knop en maandelijkse koffieabonnementen.
Tom Arts, ceo van Succes Koffie en kleinzoon van een koffiebrander, ziet dit nieuwe segment als een toegevoegde waarde, ook voor haar andere bestaande klantensegmenten.
“Aangezien we rechtstreeks contact hebben met de koffiedrinker thuis, ontvangen we directe feedback over onze koffies en onze manier van werken. Zo kunnen we ons snel aanpassen aan de wensen van onze klant en ons aanbod verder uitbouwen. Deze inzichten analyseren we binnen onze organisatie en passen we eveneens toe voor horeca en bedrijven waar relevant.”
Ondertussen bedient Succes Koffie 450 Belgische gezinnen met hun koffies en trachten ze dit te verdrievoudigen tijdens de komende maanden.