Sinds begin dit jaar is ontwerper Christian Wijnants, die zijn eigen winkel heeft in de Steenhouwersvest en vorig jaar al samenwerkte met de barones, ook officieel de artistieke directeur van Maison Ullens.
Maison Ullens grossiert sinds 2011 – in hun eigen woorden – in ‘elegantie, met hoogwaardige materialen, precieze snit, onberispelijk detail en goed gedefinieerde silhouetten’. Dit alles geïnspireerd door de reiservaringen van de barones. De kleren moet je overal ter wereld kunnen dragen en je moet ze makkelijk kunnen inpakken voor op het vliegtuig. Daarom zijn ze ‘comfortabel en duurzaam’.
Het woordje duur mogen we daar gerust aan toevoegen. De prijzen variëren tussen 550 euro voor een T-shirt en 5.200 euro voor een trenchcoat van leer en lamsvel.
Maison Ullens richt zich dan ook tot het hoogste segment. Op dit ogenblik heeft het modehuis winkels in de Rue de Marignan, een zijstraat van de Champs-Elysées in Parijs, op Madison Avenue in New York en in het mondaine Amerikaanse wintersportoord Aspen.
Antwerpen zou mooi in dat rijtje gepast hebben, vond de vermoorde bazin. Het is echter nog veel te vroeg om te zeggen wat er met het merk zal gebeuren en of de geplande winkel in Antwerpen er nu ook daadwerkelijk komt. Het bedrijf vraagt tijd om deze dramatische moord emotioneel te verwerken voor het over de toekomst zal beslissen.