ANTWERPEN/AARTSELAAR – My_SmartBottle ging onlangs bij BMW Jorssen Zuid in Aartselaar langs. Niet om er een bedrijfswagen te kopen, wel om er haar crowdfundingcampagne op IndieGoGo te lanceren. Daarmee is het Antwerpse bedrijf toe aan een volgende stap met haar innovatieve slimme fles.
De voorbije twee jaar werd hard gewerkt om een innovatief idee naar een werkend prototype om te zetten: een slimme fles met een platform in de cloud dat iemands hydratatie elke dag opvolgt. Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan het design van de fles en de applicatie. Die zal kunnen aangeven wanneer de gebruiker meer of minder moet drinken.
“Vandaag wil iedereen alles over zichzelf weten. Zo komen er in de gezondheids-, sport- en lifestylesector steeds meer technische snufjes die data als hartslag, gewicht en aantal stappen opvolgen”, zegt Koen Lenie, ceo en oprichter van My_SmartBottle. “Een oplossing die correct hydratatie meet en opvolgt, was er nog niet. Daarin willen wij met My_SmartBottle onze meerwaarde bieden.”
De bewezen technologie is gebaseerd op het uitvoeren van onrechtstreekse metingen van de vloeistofinname. Bovendien kan de slimme fles van 750 ml voor alle dranken dienen.
Van prototype naar product
Een volgende stap is de productie van een eerste batch. De crowdfundingcampagne moet daarbij helpen.
“Het objectief is tweeledig: fondsen ophalen en bekendheid creëren. Op die manier hopen we van dit prototype een product te maken dat het leven van veel individuen en groepen mensen een stukje beter maakt. Ik denk dan bijvoorbeeld aan ziekenhuizen, rusthuizen, sportclubs, enzoverder.”