MPG Group neemt Gicom over MPG Group neemt Gicom over

MPG Group neemt Antwerpse Gicom over en richt zich op Benelux

Met de overname van Gicom uit Antwerpen maakt MPG Group haar groeiambities waar en kan het vanuit Antwerpen de Benelux bedienen. Gicom is het grootste en oudste content marketingbureau van België. De naam Gicom blijft behouden en het management blijft aan boord. Ronald Boeckx die drie jaar geleden is gestart als CEO van Gicom blijft de dagelijkse leiding houden van het kantoor in Antwerpen.

 

In New York heeft MPG sinds 2015 een agency en nu bedient de groep vanuit Antwerpen ook de Benelux. De overname van Gicom past binnen de strategie van de groep waarbinnen merken zowel vanuit de fullservicegedachte als vanuit de functie van fullspecialist ondersteund worden om het elke dag weer beter te doen en zo te laten groeien.

Gicom is het grootste en oudste, en daarmee het meest stabiele, content marketingbureau van België. De naam Gicom blijft behouden en het management blijft aan boord. Chairlady Gisèle Speaker van Gicom draagt na ruim 40 jaar haar bureau over aan de MPG Group onder leiding van Dolly van den Akker. Ronald Boeckx die drie jaar geleden is gestart als CEO van Gicom blijft de dagelijkse leiding houden van het kantoor in Antwerpen.

“Merken kijken meer en meer of zij met schaalbare content lifetime connecties met hun klanten in meerdere regio’s en voor meerdere audiences kunnen creëren. Wij werken nu al voor opdrachtgevers die zowel in Nederland als in België de markt bedienen”, vertelt Dolly van den Akker, ceo MPG Group. “In Gicom ontdekten wij onze evenknie met wie wij met veel vertrouwen onze gezamenlijke klanten zowel lokaal als internationaal kunnen gaan bedienen. Gisèle heeft een zeer professioneel en gezond bureau opgezet. Met veel plezier gaan we met haar team de samenwerking aan om ook in de Benelux een grotere crossmediale footprint met focus op digitale versnelling uit te rollen. Vanuit deze eerste stap over de grens richten wij onze strategie verder naar buiten.”