Visit Antwerpen dat Antwerpen op de internationale markt wil positioneren als een stad waar bezoekers een totaalbeleving kunnen meemaken, is een samenwerking aangegaan met het invloedrijke internationale lifestyle magazine Monocle. Hierop inspelend heeft Graanmarkt 13 zopas een Monocle corner geopend met lifestyle producten voor heren.
Monocle laat het beste zien en ervaren van wat wereldsteden bieden op vlak van business, retail, stadsontwikkeling, kunst, cultuur, design en mode. De december-editie van Monocle magazine omvat een bijlage met de mogelijkheden van Antwerpen op vlak van gastronomie, shopping, lifestyle en accommodatie. Bijhorende digitale content over Antwerpen vindt men op de site van Monocle.
Schepen Koen Kennis, onder meer verantwoordelijk voor toerisme : “Met de opkomst van e-commerce en online-beleving, is het belangrijk om Antwerpen te positioneren als bruisende en aantrekkelijke stad waar bezoekers winkelen kunnen combineren met ontspanning en culinaire ervaringen. Zo willen we hen verleiden om onze stad van binnenuit te komen beleven.”
Momenteel loopt er een interessant Monocle aanbod via Graanmarkt 13, het persoonlijk verhaal van Tim Van Geloven en Ilse Cornelissens. Aan hun zoektocht naar bijzondere producten en diensten werken ze al zes jaar met een sterk team. Zo kwam het koppel in contact met boeiende makers en ontwerpers, die – net zoals zij – belang hechten aan vakmanschap, kwaliteit en echtheid. “Samen met deze makers gaan we begin 2017 producten, verhalen en diensten ontwikkelen, een eigen Graanmarkt 13 lijn. We ‘voelen’ dat het tijd is voor een nieuwe aanpak. Net zoals we dat in 2013 deden in ons restaurant met de ‘less is more’ aanpak waar chef kok Seppe Nobels een wisselend menu op basis van seizoensgroenten en –producten introduceerde”, zegt Ilse Cornelissen.