De moderne communicatiemedia braken vandaag miljoenen data uit waarmee we het consumentengedrag kunnen analyseren. In het verleden hadden we helemaal geen data. We hadden helemaal geen richtingaanwijzers. Vandaag komt het er in de moderne marketing echter op aan om niet te verdrinken in al die data. We moeten onze focus scherp stellen.
Professor Thorsten Strauss is de keynote speaker op het marketingcongres van Made in Antwerpen live. Hij heeft verscheidene jaren actief gewerkt in de moderne marketingwereld en op die manier flink wat ervaring opgedaan vooraleer hij een academische carrière inzette. In dit opzicht kent hij de kracht en de zwakte van beide werelden.
Hij is vandaag marketing directeur van de Antwerp Management School waar hij doceert als adjunct professor. Hij geeft verder ook gastcolleges aan de Universiteit Antwerpen waar hij in 2013 overigens uitgeroepen werd tot “professor van het jaar.”
In zijn keynote speech wil professor Thorsten met elementen uit het verleden de hedendaagse ontwikkelingen proberen te laten begrijpen. Hij zal enkele goeroes belichten, aanduiden waar de uitdagingen van vandaag liggen en welke trends ons in de toekomst naar nieuwe marketingtoepassingen zullen leiden.
Tijdens het congres zullen verscheidene bekende figuren uit de Antwerpse scène van hun kant inpikken op die thematiek en hun eigen ervaringen aanbrengen. Zo Alain Indria van Lombardia, Luc Arnouts van het Antwerpse Havenbedrijf, Hans Van de Venster van Manna Foods, Jorik Rombouts van Rombouts Holding en Jeroen Van Camp van Coolblue.
Het congres gaat door op 3 juni e.k. in The Shop (omgeving het Eilandje) in Antwerpen. Inschrijven kan via Made in Antwerpen live.