“Nick en ik zijn reeds een tijdje de onofficiële ambassadeurs van het Antwerps dialect. We werkten al samen met Antwerpse instanties en bekende Sinjoren als Gazet van Antwerpen en Tourist LeMC”, vertelt medeoprichter Mathias Vertessen (31). “We waren al lang vragende partij voor een samenwerking met een officiële instantie van de stad waar we zo trots op zijn.”
Dankzij de samenwerking met Sporting A gaat die wens nu in vervulling. Concreet gaat het om een drinkbus en een T-shirt met een typisch Antwerpse uitspraak op. Het handelsmerk waar beide heren ondertussen een patent op hebben. “Ze kozen voor Allesgeve., een uitspraak die op zowat alle Antwerpse sportvelden te horen valt”, vertelt schepen voor Sport Peter Wouters (N-VA).
“Nick en ik zijn in volle voorbereiding op de halve en volledige marathon in Antwerpen in oktober. We zullen beiden alles moeten geven. De quote past helemaal in dat plaatje”, verduidelijkt Mathias de keuze voor de leuze.
Zowel Nick als Mathias zullen de looptocht wellicht afhaspelen in hun nieuwste uitrusting. Al hoef je jezelf niet in het zweet te werken om het nieuwe T-shirt te mogen dragen. “We kozen bewust voor katoen. Zo houden we het doelpubliek zo breed mogelijk. We willen mensen aanmoedigen om meer aan sport te doen. De trap nemen in plaats van de lift valt daar ook onder.”
Het opzet krijgt weldra nog een extra dimensie. “Voetbalclub City Pirates is volop in de weer met de opening van een sociale sportwinkel op de Turnhoutsebaan. De eerste in de stad”, vertelt schepen Wouters. “Tien procent van onze verkoopopbrengst zal gebruikt worden om dat project te ondersteunen. Als rasechte Merksemnaren zijn we blij dat we ons steentje kunnen bijdragen”, besluit Mathias.