Mobistar neemt het merk Euphony en een deel van de activiteiten van het failliete Antwerpse bedrijf over. Euphony legde eerder deze maand de boeken neer. 117 werknemers verloren meteen hun baan.
Euphony was een dienstverlenend bedrijf dat vooral telecom- en energiecontracten voor derden verkocht. Het ging dan zowel om vastelijntelefonie, mobiel bellen, internet en gas/elektirciteit. Daartoe werd een beroep gedaan op een heel leger van zelfstandige verkopers die betaald werden per contract. Het bedrijf beweerde ooit 860.000 particuliere klanten gehad te hebben. Tijdens de afgelopen maanden kon Euphony echter niet meer onder zijn uitstaande schuldenlast uit. De zelfstandige verkopers werden niet langer betaald. Een faillissement was dan ook onvermijdelijk.
Mobistar neemt nu in overleg met de curatoren het merk Euphony en de klanten voor vaste telefonie en ADSL over. Over hoeveel klanten het in dit opzicht gaat is niet vrijgegeven. Ook een aantal voormalige personeelsleden zouden mee overgenomen worden. Een bedrag dat daarbij op tafel zou komen is evenmin gecommuniceerd. De overdracht moet normaal vrij makkelijk kunnen gebeuren want de curatoren hebben meteen na de uitspraak van het faillissement zo’n 15 ontslagen personeelsleden weer in dienst genomen. Op die manier werd de dienstverlening verzekerd.
Over de resterende activiteiten die Mobistar niet overneemt zouden de curatoren nog gesprekken voeren met andere kandidaat-ovenemers.
Mobistar is een dochteronderneming van France Télecom.