Het evenement bood bedrijven en opticiens de gelegenheid om te netwerken, kennis uit te wisselen en de nieuwste ontwikkelingen in de sector te ontdekken. Tijdens dit evenement werden de Belgoptic Awards 2024 uitgereikt in maar liefst acht verschillende categorieën, met een indrukwekkende 550 nominaties.
Eén van de winnaars was: Zien & Horen Frits Van Den Bosch, bekend geworden in Deurne, maar sinds eind 2023 gevestigd in een ruim pand op de Herentalsebaan in Wommelgem.
Frits en zijn team vielen twee keer in de prijzen. Eén keer voor de beste marketingcampagne naar aanleiding van de verhuizing. Het bedrijf deed toen beroep op Els Tibeau om enkele video’s te presenteren om deze mijlpaal te omkaderen. En Frits mag zich ook ‘professional’ of the year’ noemen. Een beloning voor de aanhoudende gedrevenheid waarmee de bescheiden man zijn vak uitoefent.
“Of we trots zijn op deze bevestiging? De twee awards hebben een plek in de winkel gekregen. Samen met het team hebben we iets unieks neergezet. Het concept en de aanpak werken, en in het najaar breiden we uit met een kinderbrillenshop, want meer en meer kinderen hebben behoefte aan een bril op sterkte”, reageert de laureaat.
Grootste optiek van België
Zien en Horen Frits Van Den Bosch is de grootste optiek van België. De zaak begon 39 jaar geleden in het hart van Deurne, gestart door Frits Van Den Bosch zelf. Door de jaren heen volgde de ene uitbreiding na de andere.
Vijf jaar geleden werd besloten om een groter en beter bereikbaar pand te zoeken vanwege de groeiende klantenaantallen. In slechts negen maanden werd een nieuwe winkel uit de grond gestampt in Wommelgem, met een oppervlakte van achthonderd vierkante meter. Een totaalaanbod voor zowel de ogen als voor de oren.
“Elk jaar gaan we naar brillenbeurzen in Parijs, Milaan, München… om de nieuwste collecties en technologieën te ontdekken”
Thomas Van Den Bosch
Centraal in het nieuwe concept staan goed gastheerschap en klantenbeleving. Klanten worden warm ontvangen en kunnen veel ontdekken in de winkel. Nieuwe ontwikkelingen en trends bij zowel brillen en glazen als bij hoorapparaten worden op de voet gevolgd. Met een kop koffie of iets fris gaan de medewerkers in overleg met de klanten om de behoeften omtrent visuele of auditieve uitdagingen te bespreken en kijk- of hooroplossingen op maat te bieden.
Medezaakvoerder en zoon Thomas: “Elk jaar gaan we naar brillenbeurzen in Parijs, Milaan, München… om de nieuwste collecties en technologieën te ontdekken. Onze ambitie was om die beursbeleving naar onze klanten te brengen, maar dan in een gezellige winkelomgeving. Dit heeft geleid tot een ruime winkel waarin verschillende brilconcepten samenkomen, waardoor klanten het gevoel hebben van de ene gespecialiseerde brilwinkel naar de andere te lopen.”
Kinderbrillenshop
‘Zien en Horen Frits Van Den Bosch’ heeft niet alleen indruk gemaakt met marketingcampagnes en professionaliteit, maar ook met voortdurende groei en innovatie. Hun recente erkenning bij de Belgoptic Awards onderstreept hun toewijding aan excellentie in de optiekbranche. Met de uitbreiding naar een kinderbrillenshop blijven ze inspelen op de veranderende behoeften van hun klanten, wat hun positie als marktleider verder versterkt.