ANTWERPEN – The Cult of Content bestaat drie jaar en is klaar voor een nieuwe stap. Het Antwerpse contentmarketingbureau richt zusterbedrijf Millionaire Media op. Daarmee wil het labels, bedrijven en merken koppelen met de juiste influencers om zo spraakmakende content en events te creëren.
Drie jaar geleden begon het verhaal van The Cult of Content. Intussen zijn de eerste medewerkers aangenomen en rekenen zowat 25 klanten op de digitale marketingaanpak van het Antwerpse bedrijf. TCoC merkt echter dat influencers, bloggers en vloggers steeds belangrijker worden in de communicatiemix en wil daar met Millionaire Media op inspelen.
Zaakvoerder Kevin Stickens: “Veel bedrijven hebben geen flauw idee hoe ze deze ambassadeurs gericht kunnen inzetten. We denken daarom mee, werken campagnes uit, koppelen er de juiste profielen aan en zorgen voor een groot bereik en resultaat. Naast het rekruteren en matchen, is het strategisch meedenken een belangrijk element. Het inzetten van influencers moet immers in een groter geheel passen. Daarnaast willen we ook de influencers zelf ondersteunen, begeleiden en zorgen dat ze een bedrijf op een professionele manier een toegevoegde waarde kunnen bieden.”
Met Whatmatters, Told You So en The Travelling Generation kan Millionaire Media succesvolle websites en alternatieve kanalen ter beschikking stellen. “We hebben de platformen om influencers een nog breder bereik te geven en zijn thuis in het produceren van content op maat zoals video, SEO en linkbuilding. We hebben dus alle tools in handen om bedrijven te ondersteunen op het vlak van digitale marketing, content en publiciteit.”