Drie investeerders participeren in Chestnote bvba, met maatschappelijke zetel in Boechout, dat de kaart trekt van Contextual Messaging, een nieuwe trend die berichten aan relevantie doet winnen.
Nova Reperta Holding, het incubatieprogramma imec.istart en Martin Raeymakers (ex- AR Metallizing) geloven in de toekomst van de applicatie en stellen budget ter beschikking voor de uitbouw en de internationale groei. Daarnaast breidt het Chestnote-team uit.
In een wereld waar alles steeds sneller gaat en instant berichten in overvloed aanwezig zijn, kiest Chestnote resoluut voor Contextual Messaging. Met ‘ontluikende’ berichten – tekst-, video- en audio – die zich enkel laten lezen, zien of horen op een welbepaald moment en/of een welbepaalde plaats. Het tijdsverschil tussen het ontvangen van een bericht en het kunnen openen ervan, zorgt voor een verrassingseffect en creëert engagement bij de ontvanger.
Tom Le Clef en Peter Wellens werkten samen het idee uit met onder meer de steun van VLAIO en Start it@KBC. De kapitaalverhoging van 650 K euro moet Chestnote naar een volgend niveau brengen.
“We richten ons voorlopig enkel actief op België, maar het is fantastisch om te zien dat er al Chestnote berichten werden verstuurd en ontgrendeld in maar liefst 25 landen; van Argentinië tot Nieuw-Zeeland. Uitbreiden naar Europa en de rest van de wereld wordt de volgende uitdaging”, zeggen de oprichters.
De Chestnote app die gratis te downloaden is voor iOS en Android, biedt een nieuwe manier van interactie voor consumenten en bedrijven. Chestnote gebruikers kunnen verjaardagswensen, goede voornemens, aanmoedigingen of handige reistips ontdekken die hun vrienden voor hen hebben achtergelaten op specifieke plekken of momenten.
Bedrijven en winkels kunnen dan weer korting geven aan consumenten op het moment dat zij hun winkel naderen.