electricity station handshake

Mega helpt klanten van Watz uit de nood

Vlaamse energieleverancier Watz uit Deurne gaat samenwerking aan met Belgische leverancier van elektriciteit en gas, Mega. Door de sterke stijging van de energieprijzen is Watz in de problemen gekomen en heeft het een aanvraag voor een Gerechtelijke ReorganisatieProcedure ingediend.

“We zijn altijd een rendabel bedrijf geweest, tot de energieprijzen zo drastisch gestegen zijn”, vertelt Gert Haubrechts, eigenaar en Managing Director van Watz. Het bedrijf heeft rond de 36.000 contracten voor gas en elektriciteit met een 20.000 klanten. “We willen onze klanten continuïteit aanbieden met goede voorwaarden. Daarom sloten we een akkoord met Mega, die onze klanten een beter aanbod doet dan hun huidige voorwaarden”, aldus Haubrechts.

Mega wil energietarieven blijven voorstellen die voordeliger zijn voor klanten dan de gemiddelde marktprijs en zo één van de goedkoopste energieleveranciers blijven. “Ondanks het akkoord dat we sloten met Watz, doen we de klanten enkel een aanbod tot overname. Een opt-in dus en geen opt-out. We willen dat de klanten zelf hun akkoord geven om bij ons te komen, met een aanbod dat weliswaar interessant is voor hen”, vertelt Thomas Coene, CEO van Mega België.

Mega is ook uitstekend in kostenbeheer. Zij maken geen gebruik van dure reclamecampagnes, er is veel digitalisatie en lokale verankering aanwezig en binnen het bedrijf werken ze met eigen mensen voor het callcenter, IT en marketing. Op deze manier hoort Mega tot de top 3 van goedkoopste energieleveranciers. Het bedrijf heeft zo’n 600.000 contracten met ongeveer 370.000 klanten in België.