MediaMarkt opent allereerste Xpress Foto: RR

MediaMarkt opent allereerste Xpress: testen en meteen bestellen

De allereerste Xpress-winkel van MediaMarkt in de Benelux heeft zijn deuren geopend in Wijnegem Shop Eat Enjoy. Deze compacte winkelformule focust op gemak voor de klant en op nabijheid. Dit one-stop shoppingconcept was al succesvol in Hongarije, Spanje, Oostenrijk en Duitsland, en wordt nu dus ook bij ons geïntroduceerd.

De producten worden uit voorraad verkocht, maar klanten kunnen er ook gekochte of online bestelde producten oppikken na het winkelen of er producten bestellen voor levering aan huis. Het nieuwe Xpress-format is voor MediaMarkt een perfecte aanvulling op de al bestaande winkelformules en laat de Duitse elektronicaspecialist toe om een nieuw klantensegment aan te spreken op nieuwe locaties en voor nieuwe koopmomenten.

Met een oppervlakte van negenhonderd vierkante meter biedt de Xpress-winkel in Wijnegem klanten een zorgvuldig samengesteld assortiment van technologische producten met ongeveer 3.800 direct beschikbare items. Consumenten kunnen er producten uittesten en bestellen, ophalen in de winkel of aan huis laten leveren. Naast de diensten zoals online bestellingen en reparaties, kunnen klanten er ook terecht voor het deskundig advies van de MediaMarkt-medewerkers.

“Het nieuwe team van de Xpress-winkel van Wijnegem staat klaar om de klanten op hun wenken te bedienen. Onze medewerkers zijn écht van alle markten thuis en kunnen flexibel worden ingezet volgens de behoeften van de klant. Ze kennen het hele assortiment op hun duimpje en kunnen klanten bij elke stap van hun aankoop begeleiden”, legt Dimitri Noët, commercieel directeur bij MediaMarkt Wijnegem, uit.

Jong en oude waren present bij de opening van de eerste MediaMarkt Xpress. Foto: RR

Nieuw klantensegment

Deze nieuwe formule maakt deel uit van de ‘omnichannelstrategie’ van MediaMarkt. Dat wil een nieuw klantensegment op een andere manier bereiken. Het Xpress-format richt zich voornamelijk op klanten voor wie gemakkelijk en comfortabel winkelen in de directe omgeving centraal staat. In het gamma zitten onder meer smartphones, notebooks, televisies of spelconsoles.

Volgens Remko Rijnders, CEO van MediaMarkt Benelux, betekent het nieuwe Xpress-format een belangrijke strategische stap: “Deze winkelformule brengt ons nog dichter bij specifieke klantsegmenten en zorgt ervoor dat we nog beter in kunnen spelen op hun koop- en winkelgedrag. Het is een aanvulling op onze bestaande winkelconcepten en onze online propositie. Deze strategie stelt ons in staat om in de toekomst het aanbod nog meer in de directe omgeving van de klant te organiseren, onder andere met dit Xpress-format met kleinere oppervlaktes, maar met een grotere ruimteproductiviteit.”

De MediaMarkt Xpress bevindt zich bij ingang 11 in het pand waar vroeger de JBC-kledingwinkel zat.

Foto: RR