Antwerp Tower

MediaMarkt neemt intrek in Antwerp Tower

De eerste grote retailspeler die zijn intrek neemt in Antwerp Tower is bekend. Elektronicaspecialist MediaMarkt zal er in augustus zijn gloednieuwe winkel onderbrengen in het handelsgedeelte van de hoogste woontoren van de stad. Het gelijkvloers zal ingericht worden als een foodstreet waar zowel take-away als gezellige terrasjes zullen worden aangeboden.

De Antwerp Tower krijgt dankzij Matexi stilaan opnieuw de grandeur die de hoogste woontoren van de stad verdient. 240 woningen, 4.600 vierkante meter kantoorruimtes, 3.300 vierkante meter commerciële ruimte en vier ondergrondse parkeerlagen voor ongeveer 200 voertuigen, vormen een nieuwe landmark.

MediaMarkt zal zich vestigingen in de commerciële ruimtes. Sinds 2002 was MediaMarkt actief op De Keyserlei in het Century Shopping Center. Het was de allereerste winkel in België. Maar eind juli gaat die winkel dicht om enkele honderden meters verder opnieuw de deuren te openen in Antwerp Tower.

“De Antwerp Tower heeft verschillende voordelen”, vertelt woordvoerster van MediaMarkt, Janick De Saedeleer. “De locatie geeft ons veel meer zichtbaarheid voor klanten. Daarnaast hebben we nu één verdiep in plaats van twee wat het voor de klanten overzichtelijker maakt.”

De nieuwe Mediamarkt winkel zal met zijn 1.600 vierkante meter verkoopoppervlakte wel iets kleiner zijn dan de vorige winkel op De Keyserlei. De nieuwe winkel op de eerste verdieping in Antwerp Tower opent in augustus van dit jaar de deuren.

Mondiale foodstreet

Het gelijkvloers van de Antwerp Tower zal dan weer ingericht worden als een foodstreet waar je gezellig kan lunchen en dineren of iets kan drinken. Elke eetgelegenheid zal zijn eigen ingang hebben die gescheiden is van de bewoners van de Antwerp Tower. Aan de zijde van het Operaplein komt ook een ingang. Daar zal nog een unit ingevuld worden door een non-food concept.

80% handelsruimte verhuurd

Om ervoor te zorgen dat het uitzicht van de toren niet verstoord wordt door een mengelmoes aan lichtreclame, heeft Matexi enkele richtlijnen opgesteld die de uniformiteit moeten bewaren. “Dankzij een duidelijk plan zijn we erin geslaagd de uitstraling van de Antwerp Tower te vrijwaren maar kunnen winkels en horeca toch hun eigen identiteit behouden”, aldus Benoît Chauvin, Transaction & Letting Specialist bij Matexi. “Intussen werd reeds 80% van de handelsruimten verhuurd en ook voor de kantoren hebben we verregaande interesse die we vandaag verder exploreren.”