MEDIAHUIS MEDIAHUIS (Concentra / Standaard / Nieuwsblad / Gazet van Antwerpen / Belang van Limburg) 19/9/2014 pict. by Bert Van den Broucke © Photo News

Mediahuis verwerft recht op overnemen TMG-aandelen van Delta Lloyd

Mediahuis NV (Mediahuis) maakte woensdag bekend een overeenkomst te hebben gesloten met Delta Lloyd Levensverzekering N.V. (Delta Lloyd). Die houdt in dat Mediahuis het recht heeft verkregen het aandelenbelang van ongeveer 11% dat Delta Lloyd heeft in Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) van Delta Lloyd over te nemen. Dit zal gebeuren uiterlijk wanneer Mediahuis en VP Exploitatie N.V. (VP Exploitatie) een bod op TMG uitbrengen. Deze overeenkomst volgt op de eerder aangegane en aangekondigde onherroepelijke toezegging voor het belang van Delta Lloyd in TMG.

Dit bericht volgt op de aankondiging van 14 december 2016 waarin Mediahuis en VP Exploitatie hun voornemen uitten om gezamenlijk een openbaar bod uit te brengen op alle uitstaande aandelen van TMG, en de bevestiging daarvan op 11 januari 2017.

Het blijft de intentie van Mediahuis en VP Exploitatie om in goed overleg met de raad van commissarissen en de raad van bestuur van TMG tot een door hen ondersteund bod te komen. Gesprekken vinden momenteel plaats en Mediahuis voert een due diligence uit bij TMG.

Mediahuis en VP Exploitatie zullen voor 8 maart 2017 een aanvraag tot goedkeuring van het biedingsbericht indienen bij de Autoriteit Financiele Markten (AFM).

Mediahuis, een van de leidinggevende mediagroepen in België en Nederland, is uitgever van sterke nieuwsmerken als De Standaard, Het Nieuwsblad/De Gentenaar, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg, NRC Handelsblad en nrc.next. Het bedrijf exploiteert belangrijke classifieds-platformen als Jobat, Hebbes, Zimmo en Vroom. In zijn huidige samenstelling verkoopt Mediahuis dagelijks ongeveer 760.000 kranten en bereikt met haar verschillende nieuwssites, waaronder de zeven ‘Made in’ edities, meer dan 1,6 miljoen digitale nieuwsconsumenten op dagbasis. Mediahuis gelooft onvoorwaardelijk in onafhankelijke journalistiek en sterke en relevante media die een positieve bijdrage leveren voor mens en maatschappij. Vanuit die visie investeert het bedrijf permanent in zijn nieuwsmerken, zowel op papier als digitaal.