Foto Mediahuis Ventures

Mediahuis Ventures investeert in New-Yorks-Berlijnse start-up BUNCH

Mediahuis Ventures, de venture capital poot van de Europese mediagroep Mediahuis waartoe ook Made in Antwerpen behoort, investeert in de New Yorks-Berlijnse start-up BUNCH. Samen met investeringspartners M13 en Atlantic Labs wordt 1 miljoen euro geïnjecteerd. Dat moet de internationale groeiplannen van BUNCH’s nieuwe AI leadership coach ondersteunen. De AI leadership coach is een iPhone app via dewelke jonge ‘millennial’ managers dagelijks een 2 minuten durende gepersonaliseerde coaching ontvangen.

BUNCH lanceerde zijn AI leadership coach in november 2020. De iPhone app biedt een uniek concept van persoonlijke dagelijkse coachings van 2 minuten en wist in geen tijd bijna 20.000 gebruikers aan te trekken. Het aantal gebruikers groeit gemiddeld met zo’n 7% per week.

De startup combineert psychologie, e-learning en AI en maakt het voor first-time managers mogelijk om hun leidinggevende vaardigheden naar een hoger niveau te tillen. Hierbij wordt rekening gehouden met de leiderschapsstijl van de gebruikers, de uitdagingen waar ze met hun team voor staan en de vaardigheden die ze verder wensen te ontwikkelen.

Mediahuis Ventures, dat verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de venture capital activiteiten van de groep, heeft als doel het ontwikkelingspotentieel van Mediahuis verder te verbreden door in te zetten op nieuwe groeimarkten en businessmodellen. Hierbij wordt gekeken naar markten en activiteiten die in het verlengde liggen van de maatschappelijke rol van Mediahuis. De kapitaalinjectie in BUNCH is voor Mediahuis Ventures de tweede investering in de markt van de education technology. Eerder investeerde de mediagroep in het Nederlandse Lepaya, expert in het aanbieden van blended soft skill trainingen.

“BUNCH richt zich op een unieke manier naar jonge professionals die vaak hun eerste leidinggevende stappen zetten en helpt hen op een ongedwongen manier hun leidinggevende skills te ontwikkelen”, zegt Paul Verwilt, COO van Mediahuis. “De relevante en gepersonaliseerde content, in combinatie met de lage tijdsinvestering maakt dat BUNCH bij heel wat managers onderdeel is gaan uitmaken van hun dagelijkse routine. Maar nog belangrijker is dat BUNCH dit soort van ontwikkeling, die bepalend kan zijn voor iemands verdere loopbaan, toegankelijk maakt voor een breed publiek. Leiderschap kan je leren maar dergelijke opleidingen zijn vaak niet voor iedereen toegankelijk. Op dat vlak maakt BUNCH het verschil. En dat maakt dat we geloven in het grote en internationale groeipotentieel van BUNCH.”

BUNCH wordt vandaag reeds gebruikt door bedrijven als Slack, TikTok, PayPal, N26, Tier en vele anderen.