Het afgelopen jaar heeft het ondernemerslandschap een flinke duw gekregen. Traditionele media zoals print en out of home advertising verloren hun aandeel, plots moest alles volledig digitaal. Een ommezwaai waar heel wat kmo’s moeite mee hadden.
Dat ondervond ook zaakvoerder van Media Architect Nickolas Delanghe: “De roep van onze klanten om raakvlak te vinden bij hun doelgroep was er nog altijd, maar de manier waarop dat moest gebeuren veranderde plotsklaps. Veel kmo’s hebben de middelen of de mensen niet om die kentering te maken, dus werd er naar ons gekeken om – nog meer – een voortrekkersrol te spelen.”
Lokale verankering
Het creatief bureau in hartje Antwerpen loodste zijn klanten meer dan een jaar door het woelige coronawater. Bovenal wilden ze voor hun kmo-klanten een betrouwbare stuurman zijn, die tot aan de eindbestemming mee zorgt voor de wind in de zeilen.
“Die symboliek ligt ons wel, daarom kozen we als nieuw logo voor een bolder. Een schip vertrouwt op die bolder om zijn trossen rond te gooien en zo veilig langs de kade aan te meren. Nog meer dan vroeger kies je bij ons voor lokale verankering en ontzorgen we de KMO. Dat we in dé havenstad van België gevestigd zijn en onze locatie in Antwerpen vroeger een Badhuis was, maakt het alleen maar meer meant to be”, lacht Delanghe.
De lancering van het nieuwe logo komt er niet toevallig op de vijfde dag van de vijfde maand: in december 2020 vierde Media-Architect zijn 5de verjaardag.