My Telescope is het geesteskind van de Belgische tech-entrepreneur Frederique Pirenne, die zijn carrière in Zweden uitbouwde in de communicatie- en marketingwereld. De methode zelf werd twee jaar geleden ontwikkeld door de gerenommeerde marketeers Les Binet en James Hankins.
Share of Search Analytics maakt opmars als maatstaf voor de populariteit van een merk. Merken meten de effectiviteit van hun marketingcampagnes niet meer enkel aan de hand van het budget dat ze eraan besteden of hoeveel producten ze effectief verkopen, maar ook aan de hand van hoeveel mensen online naar hen zoeken en op welke manier dat gebeurt. 81 procent van de consumenten gaat immers online op zoek wanneer we ze iets willen kopen. En dit ‘zoeken naar’ resulteert ook aantoonbaar in ‘aankopen van’.
Het Antwerpse digital media agentschap S1, tot voor kort MediaDonuts, ontwikkelt een brede visie rond datastrategie voor adverteerders. De alliantie met My Telescope kadert in die visie. “We verwachten dat we niet alleen merken en bedrijven, maar ook andere instellingen zoals musea, ngo’s en overheden met share of search nieuwe disruptieve inzichten kunnen bieden waarop ze hun strategie qua marketing of hun beleid kunnen aanpassen”, vertelt Jim Kramp, managing director van S1.
My Telescope werkt met een beperkt aantal strategische partner-agentschappen. S1 heeft de exclusiviteit voor de Benelux en Duitsland.