Marley Spoon is de zoveelste online foodbox verkoper die sinds kort de Antwerpse markt bestookt. Na Hello Fresh en Foodbag biedt nu ook Marley Spoon complete maaltijdboxen aan voor zowel gezinnen met als zonder kinderen. Het Duitse bedrijf is ervan overtuigd dat er nog meer dan voldoende commerciële ruimte is op de markt.
Online boxen bestellen met alle nodige ingrediënten voor een voedzame maaltijd is vandaag helemaal in. Hello Fresh heeft daartoe de markt open gegooid. Veel tweeverdieners hebben nauwelijks de tijd om te gaan winkelen en de nodige producten in huis te halen voor een gezonde maaltijd. De online maaltijdboxen willen daar een antwoord op geven.
Of Marley Spoon dan niet wat te laat komt? De Duitsers menen alvast van niet. Ze doen hun potentiële klanten immers een “uniek aanbod.” Het gaat erom dat je niet langer de box moet nemen die de firma je thuis bezorgt. Je kunt die ook zelf laten samenstellen met de ingrediënten die je nodig acht voor een goede maaltijd. Zeker in functie van bv. kieskeurige kinderen. Maar uiteraard kun je ook de suggesties van Marley Food zelf volgen en maaltijd samenstellen die de receptenkaart voorstelt.
Een idee van de prijs voor een abonnement op Marley Spoon? Een gezin dat uit twee volwassenen bestaat en 2 tot 3 kinderen kan op basis van de foodboxen met de aangeleverde ingrediënten vier gerechten samenstellen voor 74,40 euro. Marley Spoon stelt dat het met dergelijke prijzen zelfs goedkoper is dan de supermarkten.
Marley Spoon is als startup in 2014 (!) begonnen in Berlijn en is vanuit Duitsland ondertussen zelfs al actief in de Verenigde Staten en in Australie. België is daarbij een zoveelste nieuwe markt.