Het duo Nick en Rik startte Purple Panda op in 2018. Aanvankelijk focusten ze op het bouwen van websites, maar al snel voegden ze performancemarketing en digitale strategie toe aan het portfolio. Purple Panda, twintig man sterk, wordt het marketingpowerhouse van de Gumption-groep. Het verenigt designers, videographers, developers, strategen en account- en projectmanagers. Nick Haverals neemt de leiding op zich.
Lees ook: Gumption op veroveringstocht: meer overnames en 210 extra medewerkers dit jaar
Gumption, opgericht in 2012, brengt digitaal geïnspireerde ondernemers van +20 bedrijven samen in één ecosysteem voor innovatie en groei. Als ondernemersplatform ontzorgt Gumption de ondernemers met financiële, strategische en operationele ondersteuning. Gumption heeft +800 medewerkers en acht vestigingen in de Benelux.
“Merk- en klantbeleving zijn essentiële onderdelen van elk digitaal transformatietraject,” zegt Bart Embrechts, managing partner van Gumption Group. “Het is een van onze vier pijlers bij Gumption. Het brede marketingtalent van onze groep is nu verenigd in Purple Panda, dat als sterkhouder een belangrijke pion wordt in ons ecosysteem. Ons vertrouwen in Nick als leider is groot.”
Het hoofdkantoor van Purple Panda is in Antwerpen. Het eerste halfjaar opereert het team vanuit Hangar, om begin 2024 te verhuizen naar een nieuw Antwerps kantoor op een nog onbekende locatie.