Vincent De Dobbeleer heeft zijn eigen bedrijf, Marketing Pirates opgezet. De Antwerpenaar is het vooral om starters te doen. Hij wil hen begeleiden bij de lancering van hun producten op de markt.
Vincent De Dobbeleer werd onlangs nog verkozen tot Marketeer of the Year 2014. Hij werd daarbij gehonoreerd voor de manier waarop hij het merk van het energiebedrijf Eneco in de markt gezet heeft. Eneco was een relatief onbekend bedrijf voor het zich op de Belgische markt waagde. Vincent De Dobbeleer is erin geslaagd om Eneco een snelle doorbraak te laten realiseren. Door ondermeer het accent te leggen op duurzame en groene energie.
Met Eneco was De Dobbeleer overigens niet aan zijn proefstuk toe. Eerder werkte hij al voor concurrent Nuon en voor Altrans.
Zijn beslissing om met Marketing Pirates een eigen onderneming op te zetten ligt kennelijk in het verlengde van eerdere initiatieven. De Dobbeleer zette al de Sociale Innovatiefabriek op, een initiatief waarmee hij zich in de sociale sector bewoog. Met Kranio Consulting was hij actief in de ICT-wereld. Marketing Pirates brengt in zoverre vernieuwing aan omdat starters, spin-offs en innovatiebedrijven vaak wel baanbrekende technologie in huis hebben terwijl het hen dan vaak ontbreekt aan knowhow om die technologie ook om te zetten in marktgerichte producten.